دردسر خال مادرزادی عجیب نوزاد برای مادرش + عکس

به گزارش گروه ترجمه رکنا، کودکی به نام بیانکا لاتینو، از راکفورد، ایلینویز، زمانی که تنها سه ماهه بود، مبتلا به سندرم ناشناخته استارگ وبر شده بود .مادرش درباره این موضوع گفته است که چطور غریبه ها در خیابان به دخترش خیره می شوند و خال مادرزادی نادر او را با سو رفتار اشتباه می گیرند.

دینا لاتینو، 32 ساله، از زمانی که دخترش بیانکا به دنیا آمده و الان او 13 ماهه است با قضاوتی کاملا اشتباه از سوی مردم سروکار دارد. این دختر کوچک از چهار روزگی اش پس از اینکه پزشکان در ابتدا باور داشتند او دچار کوفتگی ناشی از نیروی زایمان شده بود، تشخیص داده شد که یک لکه شرابی رنگ درست مثل یک خال مادرزادی عجیب دارد.

این خال مادرزادی که تقریباً نیمی از صورتش را پوشانده است، بخشی از سندرم استارگ وبر است که باعث شد او دچار تشنج، آب سیاه و تاخیر رشد شود.

بیانکا تحت درمان لیزر برای خالش از سه ماهگی اش قرار گرفت تا به تخلیه رگ های خونی درهم تنیده زیر پوستش که عامل اصلی این خال های پرتعداد بود کمک کند. والدین این کودک امیدوارند که این خال مادرزادی رو به رشدش که صورتش را پوشانده، متوقف کنند و از مسائل دیگر جلوگیری کند اما کاری که لکه های قرمز پوستش را درمان می کرد، لکه را برای 2 هفته به شکل جای سوختگی درآورد که، غریبه ها را به انتقاد از مادر وا می داشت.

دینا با این اعتقاد که او با فرزندش بدرفتاری می کند می جنگد، برای مبارزه با این موضوع، خانواده بیانکا عنوان خالدار بامزه را به او دادند و اعتقاد دارند که این لک انعطاف پذیری نشان می دهد و در حال کم شدن است.

دینا، دانشجوی پرستاری، گفت: درمان با لیزر به پاک کردن رگ های خونی در زیر پوستش کمک می کند تا جریان خون را به روش مناسب زیر پوست هدایت کنند.

مثل این است که یک بزرگراه با تعداد زیادی خودرو در یک مکان وجود دارند اما خالی نمی شود، بنابراین لیزر به رگ ها کمک می کند تا به طور مناسب خالی شوند اگر ما این خال را درمان نکنیم، به طرز شدیدی رشد خواهد کرد و می تواند باعث ایجاد نقص صورت، سفت شدن و تیره تر شدن رنگ پوستش شود.

او در ادامه می گوید : همیشه بعد از درمان بدتر به نظر می رسد، شبیه علائم سوختگی می شود و ما باید آن را با وازلین مرطوب نگه داریم تا برای دو هفته بعد خوب شود. بسیاری اوقات، وقتی من به مغازه می روم، مردم می پرسند که آیا کودک دارای واکنش آلرژیک یا سرخک شده است. مادران از ما دور می شوند و فرزندانشان را از ما دور نگه می دارند، گاهی اوقات از ما پرسیده می شد که آیا او سوخته است؟ بدترین موقع زمانی است که مردم به شما خیره می شوند و می پرسند که آیا من مادر خوبی هستم؟ و آیا به فرزندم آسیب رسانده ام؟ برخورد با آن ها بسیار مشکل است، من مردم را به خاطر کنجکاویشان سرزنش می کنم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 473649 ویرایش خبر
لینک کپی شد
عارفه اندرودی
آیا این خبر مفید بود؟