به گزارش رکنا، سرپرست شبکه بهداشت و درمان سقز گفت: با بارندگی‌های مناسب بهاری شاهد رشد گسترده قارچ‌ها در طبیعت هستیم که مصرف برخی از این قارچ‌ها (بدلیل سمی بودن) باعث مسمومیت می‌شود.

انور بهرامی اضافه کرد: این افراد برای معالجه به مراکز درمانی سقز مراجعه کردند که چهار نفر از آن‌ها به صورت سرپایی معالجه و چهار نفر دیگر بستری شده و تحت مداوا قرار گرفتند.

بهرامی با بیان اینکه هیچ روشی به جز روش‌های آزمایشگاهی برای تشخیص سمی بودن قارچ‌ها وجود ندارد، به عوارض مصرف این نوع قارچ‌ها اشاره کرد و افزود: کمترین تاثیر مصرف، مسمومیت است و در شکل حاد می‌تواند موجب نارسایی کلیه، کما و حتی مرگ شود.

وی نسبت به مصرف قارچ‌های سمی به مردم هشدار داد و یادآور شد: افراد در صورت مصرف و بروز عوارض و نشانه‌های گوارشی (تهوع، استفراغ، دل درد شدید، کاهش سطح هوشیاری و اسهال) سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان سقز گفت: مردم از چیدن و یا حتی دست زدن به قارچ‌ها در طبیعت خودداری کرده و به هیچ وجه قارچ فله‌ای و یا بسته بندی شده بدون آرم سلامت را خریداری نکنند.

سال گذشته ۱۷ استان کشور در راستای مصرف قارچ سمی درگیر مسمومیت بودند و ۲۲ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند که سه تن از آنان کردستانی بودند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 468716 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟