زوج نیکوکار البرزی که پیش از این بارها برای آزادی زندانیان بدهکار و رفع گرفتاری نیازمندان پیشقدم شده بودند، این بار نیز با پرداخت 45میلیون تومان مجموع بدهی پسرهای گرفتار در کانون اصلاح و تربیت را پذیرفتند تا در روزهای نخستین سال نو، به این 5نوجوان آسیب‌ دیده شادی ببخشند. «ر.ف» نیکوکار البرزی اعلام کرد: امیدوارم این زندانیان به پشتوانه حمایت‌های مردم نیکوکار بتوانند مسیر زندگی خود را پیدا کرده و دیگر مرتکب تخلفی نشوند. خوشحالم که در جایگاه معنوی یک پدر توانستم 5 پسر زندانی را نجات دهم و به کسانی که چشم به راهشان هستند، امید هدیه کنم. آنها همچنین هزینه لباس و کفش 5 پسر نوجوان را نیز تأمین کردند.

آزادی خانم معلم زندانی

خانم مدیر مهد کودک – 46 ساله – که برای پرداخت بدهی پسر نوجوانی که دلتنگ مادر بزرگش بود، به زندان آمد با اطلاع از پرداخت بدهی وی توسط زوج نیکوکار البرزی، برای آزادی 2 زندانی دیگر اعلام آمادگی کرد. نخستین زندانی یک معلم 45 ساله بود که 7 میلیون تومان بدهی داشت و مستأجر بود. دومین زندانی نیز یک راننده 43 ساله و دارای 3 فرزند بود. وی خودرو پیکان خریداری کرد اما در تصادف با یک خودرو مدل بالا نتوانست رضایت شاکی را جلب کند و زندانی شد. او نیز برای آزادی 5 میلیون تومان نیاز داشت. با صدور چک از سوی مدیر مهد کودک و همسرش که از مخاطبان پر مهر هستند، مقدمات آزادی این 2زندانی نیز فراهم شد.

نیکوکاران خوش درخشیدند

در این میان یک مرد بازاری 57 ساله نیز برای کمک به 5 نوجوان زندانی اعلام آمادگی کرد و گفت: وجدانم درگیر زندگی این پسرها شده و نمی‌توانم تحمل کنم.همچنین صاحب یک مغازه در بازار تهران نیز با اعلام شماره همراهش اظهار کرد: من سال‌هاست که پیگیر این سوژه‌ها هستم و همواره کمک می‌کنم. این بار نیز تحت تأثیر قرار گرفتم و حاضرم بخشی از بدهی پسرهای نوجوان را بدهم.

کارمند 38 ساله شرکت نفت، خانم کارمند 45 ساله، خانم خانه‌دار 38 ساله و مادر پسر دوقلوهای 17 ساله نیز برای حمایت مالی از پسرهای زندانی اعلام آمادگی کردند. همچنین خانمی 38 ساله با همراهی دوستانش برای 5 پسر آزاد شده سبد کالا و خواربار هدیه کرد.

«حاجی رضا شاکرمی»، دادستان عمومی و انقلاب استان البرز  گفت: نیکوکاران سرمایه‌های این شهرند؛ کسانی که حتی حاضر به افشای نام خود نیستند و نگاهشان فراتر از چارچوب زندگی‌شان است. نیکوکارانی که رنج مردم را می‌شناسند و با اعتماد به رسانه، از فرسنگ‌ها راه دور همراهمان می‌شوند تا درهای بسته را بگشایند و به انسان‌های دردمند و بی‌پناه، امید ببخشند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

ایران واشقانی فراهانی

کدخبر: 467691 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟