مرگ 17 مسافر نوروزی در تصادفات جاده‌ای سمنان

 مهدی جمال سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان ظهر امروز در جلسه ویدئوکنفرانس با مدیران سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اظهار کرد: میزان اقامت مسافران نوروزی در استان سمنان تا 13 فروردین‌ماه امسال، 29 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه توجه مسافران نوروزی استان سمنان به جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان خوب بود، گفت: ورود یک میلیون و 50 دستگاه خودرو به استان سمنان و بیش از 4 میلیون مسافر نوروزی در این استان ثبت شده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان از افزایش 45 درصدی اسکان مسافران نوروزی در استان سمنان خبر داد و گفت: در دو شب بحران بارندگی و سیل در استان سمنان، همه مسافران در راه مانده اسکان داده شدند.

جمال بیان کرد: برپایی یک سیاه‌چادر عشایری در هر 50 کیلومتر جاده برای معرفی عشایر استان سمنان، رونق معیشت آنها و استراحت مسافران نوروزی را به همراه داشت.

وی به برپایی 60 نوروزگاه در محورهای استان سمنان و 269 بازارچه صنایع‌دستی در کنار آنها اشاره کرد و گفت: 144 برنامه نوروزگاهی در استان سمنان نیز اجرا شد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان از جان باختن 17 مسافر نوروزی در تصادفات جاده‌ای در این استان خبر داد و گفت: امسال بازدید از موزه‌های استان 10 درصد افزایش یافت و 181 گردشگر خارجی در استان اقامت کردند.

جمال افزود: بیش از چهار میلیون مسافر نوروز امسال وارد استان سمنان شدند و از 13 تا 15 فروردین‌ماه امسال به دلیل بحران‌های جوی رخ‌داده و اطلاع‌رسانی رسانه‌ها برای خودداری از سفرهای غیرضروری، افت 9 درصدی ورود گردشگران را به استان سمنان شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه تأسیسات گردشگری استان سمنان کاملاً پر بوده و این قابل اهمیت است، از تلاش برای خدمات‌رسانی بهتر به مسافران نوروزی در این استان خبر داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 467425 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟