وسعت مناطق سیل‌زده آق‌قلا ۴۵ درصد کاهش یافت

محمد احمدی ظهر جمعه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: براساس پردازش تصاویر ماهواره‌ای پژوهشگاه فضایی کشور پانزدهم فروردین وسعت مناطق سیل‌زده شهرستان آق‌قلا نسبت به نهم فروردین ۴۵ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: همچنین وسعت پهنه آبی در محدوده شهرستان گمیشان و حوضه قره‌سو شهرستان‌های کردکوی، گرگان و ترکمن در همین مدت ۶ روزه هم به ترتیب ۶ و پنج درصد کاهش یافت.

احمدی ادامه داد: در حال حاضر محدوده شهرستان گمیشان با ۱۲ هزار و ۷۳۸ هکتار بیشترین میزان آب‌گرفتگی را داراست.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان با ضروری دانستن استفاده از داده‌های فضایی در مدیریت بحران افزود: گروه سنجش از دور مرکز تحقیقات فضایی، در روزهای اخیر به صورت شبانه روزی در حال اخذ، پردازش و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای مختلف از مناطق سیل زده بوده و محققان مرکز تحقیقات فضایی پژوهشگاه فضایی ایران علاوه بر تهیه و انتشار نقشه‌های دقیق راداری از شهرستان های سیل‌زده، موفق شدند نقشه راه‌ها و مسیرهای آسیب‌دیده دو شهرستان آق قلا و گمیشان را هم تهیه و در اختیار مدیران ستاد بحران قرار دهند.

وی گفت: در ساعت‌های اولیه وقوع بحران برخی از سایت‌های ارتباطی در شهرستان آق‌قلا به علت بالا آمدن آب و قطعی برق، از فعالیت خارج شدند که در کمترین زمان به شبکه بازگشت و تاکنون هیچکدام از مسیرهای ارتباطی و پوشش شبکه همراه در استان متوقف نشده و ارتباط به صورت کامل برقرار است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 467412 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟