فرماندار شهرستان قروه: مرگ یک نفر و تلف شدن ۱۵ رأس دام/ ۳۱ روستا در محاصره برف هستند

 موحد امان اللهی صبح امروز در نشست ستاد مدیریت بحران قروه از خسارت‌های بارش سنگین برف در شهرستان خبر داد و اظهار داشت: تعداد تلفات جانی در اثر بارش برف یک نفر به نام «یعقوب امینی» در روستای شیخ جعفر از توابع بخش سریش آباد بود که بر اثر ریزش دیوار انبار علوفه و بی احتیاطی جان خود را از دست داد.

به گفته وی در این مدت با بارش سنگین برف تعداد ۱۹۰ واحد مسکونی، ۵۶ جایگاه نگهداری دام و ۱۵۷ انبار علوفه آسیب دیده اند و همچنین ۷۶ واحد مسکونی، ۱۲۱ جایگاه دام و ۱۸۰ انبار علوفه که براساس هشدارهای داده شده تخلیه شده بودند، دچار تخریب گردیدند.

امان اللهی از تلف شدن تعداد ۱۵ رأس دام شامل ۱۳ رأس گوسفند و بز و ۲ رأس گاو خبر داد و تصریح کرد: باتوجه به اینکه اکثر دامداران به هشدارهای ستاد بحران دقت کرده بودند اما در این میان تعداد اندکی از دامداران به دلیل بی احتیاطی و جدی نگرفتن هشدارها دام‌های خود را از دست دادند.

۳۱ روستا در حصار برف

به گفته رئیس ستاد مدیریت بحران قروه در حال حاضر به دلیل بارش برف راه ۳۱ روستا در شهرستان مسدود بوده و نیاز است در این خصوص مردم هشدارها را جدی بگیرند.

موحد امان اللهی از این ۳۱ روستا ۲۳ مورد آن را مربوط به بخش مرکزی به نام‌های امین اباد، پیرسلیمان، آصف اباد، اوریه، مشیراباد، تاره اباداوریه، پیرباباعلی، جامه شوران، امیراباد، تازه آباد جامه شوران، بالوانه علیا، بالوانه سفلی، تقی اباد، کنگره، حسین اباد، کبودخانی علیا، کبودخانی سفلی، معصوم اباد، قاملو، مجین، قاسم اباد، شکوه اباد و سنگین اباد دانست.

همچنین در بخش چهاردولی ۶ روستای ولی اباد، نعمت اباد، قاورمه دره، تکیه سفلی، تکیه علیا و درمه و در بخش سریش آباد هم روستای فیروزآباد و در بخش دلبران هم روستای باباگرگر در لیست مسدود شدن راه‌های مواصلاتی به گفته فرماندار قروه قرار دارند.

برق ۱۹ روستا قطع است

موحد امان اللهی خسارت‌های وارده در طی بارش برف در این چند ساعت را بیشتر شامل زیرساخت‌ها به خصوص در شبکه‌های توزیع برق اعلام کرد و گفت: ۲ ترانس، ۸۴ تیر فشار متوسط، ۱۸ تیر فشار ضعیف در روستاهای میمنت آباد و سرقل دچار خسارت شده اند.

ویبا بیان اینکه علیرغم پیگیری‌های لازم توسط شرکت برق شهرستان اما همچنان برق تعدادی از روستاها قطع است، افزود: در بخش مرکزی ۵ روستای شکوه آباد، قاسم آباد، مجین، سنگین آباد و امین آباد برق ندارند.

امان اللهی همچنین ۱۴ روستای بخش چاردولی که دچار قطعی برق شده اند را شامل سوتپه، سرقل، پلوسرکان، داشکسان، گنداب علیا، آقبلاغ، میهم سفلی، کمره، ولی آباد، شیروانه، تکیه علیا، تکیه سفلی، قاورمه دره و درمه دانست.

 برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 467002 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟