جاده چالوس فعلاً مسدود است/شرایط سدهای استان البرز تحت کنترل است

 عزیزالله شهبازی در جلسه ستاد سیل استان البرز که بامداد دوشنبه برگزار شد، با اشاره به اینکه از نیمه دوم دی‌ماه گذشته با احصا دقیق شرایط آب‌وهوا پیش‌بینی برای پیشگیری از وقوع سیل صورت گرفت، افزود: رهاسازی آب سدهای استان بااطلاع رسانی اداره کل هواشناسی و اقدام به‌موقع آب منطقه‌ای البرز در موعد مقرر انجام‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه دو سد کرج و طالقان نقش مهم و استراتژیکی برای البرز، تهران و قزوین دارند، گفت: ازاین‌رو برای مهار سیلاب‌های ناشی از بارش‌های شدید از سال قبل برنامه‌ریزی شد.

لزوم لای روبی مسیر رودخانه‌ها در البرز

استاندار البرز با اشاره به اینکه مدیریت بحران‌های ناشی از بلایای طبیعی نیازمند اتخاذ تصمیمات دقیق و فوری است، گفت: در حوزه امنیت حین و بعد از بحران، نیروی انتظامی و معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری طراحی لازم را کرده‌اند.

شهبازی با تأکید بر اینکه همه امکانات استان اعم از وسایل حمل‌ونقل و لوازم ضروری اسکان را احصا کرده و برای مواقع بحران آماده داریم، گفت: لای روبی مسیر رودخانه و تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در مسیر رودها از قبل صورت گرفته، بسیاری از زیرساخت‌ها باید از سال‌ها قبل مهیا می‌شد و ساخت‌وساز غیرمجاز در نقاط دارای خطر صورت نمی‌گرفت.

وی گفت: این میزان بارش‌ها را کسی در نقاط مختلف کشور متصور نبود ازاین‌رو باید به‌نوعی برنامه‌ریزی کنیم که در مرحله اول از خسارات جانی جلوگیری کنیم و سپس بروز خسارات مالی را کاهش دهیم.

استاندار البرز با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰ میلی‌متر بارندگی در البرز گزارش‌شده و شایعاتی که در خصوص سدهای البرز مطرح بود کاملاً بی‌اساس است، گفت: اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از سال گذشته انجام‌شده است.

شهبازی به توافق راهور و راهداری در خصوص حفظ امنیت مردم در جاده کرج - چالوس اشاره کرد و گفت: با تعاملات انجام‌شده از سوی استانداران البرز و مازندران و همچنین موافقت مسئولان ملی این محور فعلاً مسدود است.

وی با تأکید بر اینکه انتظار می‌رود اعضای ستاد هماهنگی مدیریت بحران و فرمانداران شهرستان تا ۲۴ آینده همچنان در آماده‌باش کامل باشند، گفت: آمادگی مکان‌های اسکان از اهمیت بالایی برخوردار است که دستگاه‌های مربوطه در این خصوص اعلام آمادگی کرده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 466813 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟