به گزارش گروه حوادث رکنا، زاهد فردوس پناه، معاون فرماندار دشت آزادگان گفت: در صورتیکه دبی رودخانه‌ها به ۸۰۰ متر مکعب بر ثانیه افزایش یابد، سیل بند‌های این روستا‌ها مقاومت نمی‌کنند.
وی با بیان اینکه خطر سیلاب ۴۰ روستا در این شهرستان را تهدید می‌کند، تصریح کرد: امروز سیل بند روستای هلیله از توابع این شهرستان در ۱۰ کیلومتری شهر سوسنگرد به دلیل افزایش دبی رودخانه نیسان شکسته شد که در دست تعمیر است.
فردوس پناه اظهار داشت: خوشبختانه مشکلی برای مردم روستای هلیله با شکستگی سیل بند ایجاد نشده است و در حال مقاوم سازی این سیل بند هستیم.
این مقام مسئول بیان کرد: دبی آب رودخانه کرخه در مقطع این شهرستان در حال افزایش است و با افزایش رهاسازی آب از سد کرخه و افزایش حجم این رودخانه سیل بند‌های دشت آزادگان در مقابل سیلاب مقاومت نخواهند کرد و دچار مشکلات زیادی در این شهرستان می‌شویم.
معاون فرماندار دشت آزادگان اذعان داشت: در حال حاضر با همکاری سازمان آب و برق در حال مقاوم سازی سیل بند‌های این شهرستان هستیم.
گفتنی است؛ در زمستان سال ۹۷ بر اثر رهاسازی آب از سد کرخه و بارش باران دبی رودخانه نیسان-از شاخه‌های رودخانه کرخه- افزایش یافت و باعث شکسته شدن چند سیل بند در این شهرستان و جاری شدن سیل شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 466418 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟