بهرام پارسایی با اشاره به بازدید وزیر بهداشت و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از مناطق سیل‌زده شیراز، گفت: همچنین تمهیداتی برای آسیب‌دیدگان سیل شیراز از سوی استاندار، فرماندار و مدیران مربوطه اندیشیده بنا شد طبق روال دیروز همه آسیب‌دیدگان سیل شیراز در هتل‌ها و مراکز رفاهی اسکان داده شوند و خدمات رفاهی در اختیار آنها قرار گیرد.

وی افزود: مقرر شد هماهنگی‌های لازم برای انتقال اجساد انجام شود و برای انتقال خانواده‌هایی که می‌خواهند به شهرهای خود برگردند، هزینه‌های لازم تأمین شود. همچنین برای خانواده هر متوفی در سیل شیراز ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان پرداخت شد؛ البته دیه متوفیان نیز پس از محاسبه و تعیین مقصر یا مقصران این حادثه تأمین و پرداخت خواهد شد.

نماینده مردم شیراز در مجلس خاطرنشان کرد: آقای نوبخت همچنین در تماسی که با آقای نمکی وزیر بهداشت داشت مقرر کرد که همه مصدومان سیل در همه بیمارستان‌های کشور به صورت رایگان مداوا شوند. در مورد خودروهای خسارت دیده هم کارشناسان بیمه در منطقه حضور یافتند و حدود و ۲۰۰ خودروی آسیب‌دیده را کارشناسی خواهند کرد و خسارت وارده برای خودروهایی که حتی بیمه بدنه هم ندارند به صورت بلاعوض پرداخت خواهد شد.

پارسایی ادامه داد: در مورد منازل مسکونی آسیب‌دیده هم بنا شد خانه‌هایی که مخروبه شده و غیرقابل سکونت هستند کمک بلاعوض و وام کم‌بهره دریافت بگیرند و ساکنان آن نیز به صورت موقت اسکان داده شدند.

نماینده مردم شیراز در مجلس خاطرنشان کرد: در مورد خسارت منازل مسکونی و اماکن تاریخی هم بنا شد کار کارشناسی لازم انجام شود و پس از برآورد هزینه، تمهیداتی برای پرداخت خسارت اندیشیده شود و نسبت به مرمت و تعمیر بافت‌های تاریخی اقدام شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 466234 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟