به گزارش رکنا، حمیدرضا ذوالفقاری روز سه شنبه در خصوص حادثه تخریب 2واحد مسکونی در اثر ریزش کوه در شهر رودهن اظهار داشت: با توجه به بارش های اخیر روز گذشته شاهد ریزش کوه در یکی از قسمت های شهر رودهن بودیم که به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی در ساخت و ساز، یک آپارتمان سه واحدی تخریب می شود.

وی با بیان اینکه در این حادثه 2 واحد از آپارتمان به همراه پارکینگ دچار تخریب شد، تاکید کرد: این حادثه هیچ گونه تلفات جانی نداشت و میزان خسارت وارده نیز هنوز مشخص نشده است که با بررسی های صورت گرفته مالک این آپارتمان گواهی پایان کار را هم اخذ نکرده بود.

ذوالفقاری همچنین با اشاره به شرایط نامساعد جوی و وقوع احتمالی سیل در روزهای آینده، خاطر نشان کرد: از مردم تقاضا داریم از اسکان در حواشی رودخانه ها به شدت خودداری کرده و به نکات ایمنی و هشدارهای ستاد مدیریت بحران توجه کنند.

وی تاکید کرد: تمام دستگاه های خدمات رسان و امدادی در بخش رودهن در شهر و روستا با تجهیزات کامل در حالت آماده باش قرار دارند.

رئیس ستاد مدیریت بحران بخش رودهن اضافه کرد: بیش از 70 کلاس درس با تمام تجهیزات لازم در این بخش آماده اسکان مسافران در راه مانده هستند و هیچ گونه مشکل خاصی وجود ندارد و تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است.

یاسر بوداغی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ایی شهرستان دماوند نیز در خصوص وضعیت راه های روستایی شهرستان نیز گفت: شب گذشته به دلیل بارش شدید باران، در منطقه دلیچایی شاهد ریزش کوه بودیم و یک خودرو نیز در مسیر گرفتار شده بود که با تلاش عوامل راهداری این محور در محدوده روستای یهر تا مومج بازگشایی شد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کوهستانی محور دلیچایی بطول 23 کیلومتر و روستاهای این محدوده، هم اکنون شاهد رانش کوه هستیم که با استقرار یک لودر، یک نمک پاش و یک گشت بازرسی این محور در حال پاک سازی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه یک گریدر نیز در راهدارخانه دلیچایی مستقر شده است، بیان داشت: از اهالی روستاهای محدوده دلیچایی می خواهیم با توجه به احتمال مجدد ریزش کوه، طی 24 ساعت آینده از رفت و آمد غیر ضروری خودداری کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 466196 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟