عملیات اعجاب انگیز اورژانس هوایی البرز +تصاویر

به گزارش گروه حوادث رکنا، صبح روز دوم فروردین ۹۸ ، ساعت ۹ صبح در حالی که طبق سنت ایرانی ، اکثر خانواده های ایرانی آماده دید و بازدید نوروزی می شوند ، مردی ۴۳ ساله که در حال نگهبانی از یک روستا در منتهی الیه شهرستان طالقان و مرز محدوده استانی البرز و قزوین بود، با علائم سرگیجه و ضعف شدید، تهوع و استفراغ و علائم کلی گازگرفتگی احساس خطر کرده و خود را به بیرون از محل اسکان خود میرساند . او تنها کاری که به ذهنش میرسد تماس با اورژانس ۱۱۵ البرز است . به سختی شرح حال خود را بیان و درخواست کمک می کند. این روستا در ارتفاع ۹۰۰۰ پایی در ارتفاعات البرز است و در فصل سرما ارتباط زمینی این روستا با مناطق اطراف قطع می شود.

2-24-1024x576

عملیات اورژانس هوایی البرز آغاز شد و بالگرد اورژانس البرز پس از هماهنگی به سمت محل مذکور که “روستای یرک ” نام دارد پرواز کرده و پس از فرود در محل از قبل شناسایی شده ، تکنسین های اورژانس هوایی پس از حدود ۲۵ دقیقه پیاده روی در برف با ارتفاع ۷۰ سانتی متر ، مرد نگهبان را یافته و بلافاصله اقدامات لازم جهت انتقال وی را آغاز کردند.

676

گفتنی است؛ برای شروع هر چه سریعتر اقدامات درمانی، بیمار را به محل فرود بالگرد منتقل کرده و بلافاصله اکسیژن درمانی و سایر اقدامات لازم را آغاز کردند و جهت ادامه درمان در کمترین زمان ممکن به سمت مجتمع درمانی امام علی ( ع ) کرج پرواز کردند.

لازم به ذکر است در اقدام شناسایی محل فرود که چندی پیش در اطراف روستای مذکور انجام شده بود ، این مرد روستایی با این امکان ویژه اورژانس ۱۱۵ البرز آشنا شده و این امر نجات بخش وی شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 465703 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟