سیل پشت دروازه های 8 شهرستان مازندران / مسافران هشدارها را جدی بگیرند

به گزارش گروه حوادث رکنا، احمدی مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: بارش باران که از دو روز گذشته در مازندران آغاز شده بود به تاسیسات زیربنایی شهرستان‌های، ساری، میاندورود، سوادکوه، سیمرغ، بابل، بهشهر، گلوگاه و نکا خسارت زد.

وی با بیان اینکه بیشترین مشکل نشای از بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های تجن، نکارود وتلار بود، افزود: خوشبختانه حجم آب اکنون فروکش کرده تا خدمات رسانی بهتری به مردم سیلزده ارائه شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران، افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران موظف شد از امروز کار کارشناسی انجام دهد و نسبت به پرداخت کمک‌های بلاعوض نیز اقدام کنند.

احمدی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی موظف شدند حداکثر تا ۵ روز آینده میزان دقیق خسارت‌ها را اعلام کنند، گفت:برآورد خسارت‌ها به تهران برای تصمیم گیری در خصوص میزان و نحوه پرداخت کمک‌ها یا تخصیص اعتبار برای بازسازی ارسال می‌شود.

وی گفت: هنوز برخی مناطق بالا دست شهرستان‌های ساری، میاندورود، نکا و بهشهر مشکل ارتباطی دارند و دسترسی روستاییان به دلیل سیلاب و بارش برف به سختی امکان پذیر است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران افزود: ادوات راهسازی اکنون در این مناطق مشغول بازگشایی مسیر‌ها هستند.

احمدی با بیان اینکه همه دستگاه‌های خدمات رسان، سپاه و نیرو‌های بسیجی اکنون پای کار آمدند، گفت: وضعیت امروز نسبتا مطلوب است.

وی گفت: ریزش سنگ و گل و لای در برخی مناطق شهرستان سوادکوه نیز سبب ترافیک شدید در این مسیر شده است که مردم و مسافران برای خدمات رسانی بهتر باید با دستگاه‌های امدادی و انتظامی همکاری بیشتری کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 465325 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟