وحشت از  رانش زمین  در طالقان / همه چیز ناگهان قطع شد

به گزارش گروه حوادث رکنا، علی اصغر محسنی روز چهارشنبه اظهار داشت : این حادثه که شب گذشته رخ داد با انفجاز شبکه گاز در ورودی شهر طالقان همراه شد.

وی افزود: حدود 200 متر شبکه اصلی گاز شهرستان طالقان در این حادثه آسیب دیده که منجر به قطع گاز بخشی از شهر طالقان و روستاهای جزینان، جوزان، حسنجو ، سیل آباد و هرنج شهرستان طالقان شده است.

محسنی گفت: به علت ریزش کوه ، کار بازسازی شبکه های آسیب دیده گاز با مشکل مواجه شده که با توجه به شرایط کوهستانی و سرد منطقه از شبکه های سیار برای رفع مشکل در کوتاه مدت استفاده می شود.

مسئول روابط عمومی شرکت گاز البرز بیان داشت : به دنبال وقوع این حادثه امروز محمدرضا یوسفی پور رئیس بهداشت ایمنی و محیط زیست و سعید مومنی مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در محل حادثه حضور یافته اند.

وی افزود: تلاش ها بر این است تا مشکل گازرسانی به مشترکان محدوده های یاد شده در کمترین زمان ممکن برطرف شود.

پیش از این جواد صادقلو فرماندار طالقان اعلام کرد که شامگاه سه شنبه رانش زمین سبب خراب شدن بخشی از بلوار ورودی شهر طالقان شده که با وارد شدن فشار به لوله گاز انفجار رخ داد.

وی ادامه داد: مدت زمان رانش زمین در ورودی شهر طالقان حدود 30 دقیقه ثبت شده و خوشبختانه به کسی آسیب وارد نشد.

صادقلو گفت: خسارت های مالی از اعم خسارت های وارده به زیرساخت های گاز، برق و آب در حال بررسی است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون برای تردد مردم مسیر دسترسی موقت درشورای مدیریت بحران این شهرستان پیش بینی شده است.

جمعیت ساکن شهرستان طالقان 16 هزار نفر است که این شهرستان گردشگری استان البرز در فصل تابستان علاوه بر افزایش جمعیت ساکن خود به 100 هزار نفر میزبان 150 هزار گردشگر است.

این شهرستان کوهستانی در 90 کیلومتری شمال غربی کرج مرکز استان البرز قرار دارد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 462700 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟