باقر کرد معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه خطر احتمال حمله ملخ‌های بومی بر اثر رطوبت هوا گفت: برای رفع این خطر و همچنین خطر ورود ملخ‌ها از کشور‌های دیگر، ۲ فرودگاه اضطراری برای بالگرد‌ها در زهکلوت و زرآباد در جنوب سیستان و بلوچستان تعیین شده و همچنین هواپیمای سمپاش با سموم مورد نیاز آماده است.

باقر کُرد افزود: در جلسه امروز میزان خسارات سیل با توجه به وسعت استان در حال صورت برداری و جمع بندی است و در دو روز آینده خسارات برآورد و به ستاد بحران کشور ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد: پس از بارندگی‌های اخیر مجموع آب ذخیره شده در سد‌های جنوب استان، ۲۱۷ ملیون متر مکعب است، که نسبت به بارندگی چند روز قبل ۱۰۰ درصد و نسبت به سال قبل ۱۵۰ درصد افزایش حجم پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش بارندگی‌ها در افغانستان در روز‌های آینده شاهد وقوع سیلاب در رودخانه هیرمند خواهیم بود و برای کنترل و هدایت آن نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان همچنین افزود: با توجه به بارندگی روز جمعه در زاهدان موضوع، بررسی و اجرای طرح ذخیره، مهار و کنترل سیلاب در شهر زاهدان ضروریست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 462124 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟