علت حادثه سقوط بالابر در شیراز مشخص شد

محمدهادی قانع رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز بیان کرد: بالابرهای ساختمان‌های در حال ساخت مخصوص حمل مصالح است، و نباید برای حمل انسان از آن ها استفاده شود که با توجه به این مسائل بعد از ظهر روز پنجشنبه ۹ اسفندماه امسال حادثه ای در شیراز رخ داد.

وی تصریح کرد: با اعلام سقوط بالابر ساختمانی حامل پنج نفر کارگر ساختمانی در خیابان نوروزی حوالی میدان احسان، ماموران آتش نشانی ایستگاه چهار شیراز بلافاصله به محل اعزام شدند.

قانع ادامه داد: در این حادثه که منجر به فوت دو نفر از کارگران در محل و مصدومیت شدید سه نفر دیگر شد مصدومان بوسیله اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با تاکید بر لزوم بهره برداری از بالابر ساختمانی برای حمل مصالح اضافه کرد: این پنج کارگر به همراه مصالح ساختمانی سوار بر بالابر شده که به دلیل سنگینی بیش از حد، اتصالات بالابر قطع و این افراد از ارتفاع حدود ۴۰ متری به زمین سقوط کردند.

قانع اظهار کرد: ضروری است که در ساختمان های در حال ساخت و با ارتفاع بالا،مسئول ایمنی به طور مداوم در زمان انجام کار حضور داشته باشد تا حادثه ای ناگوار اتفاق نیفتد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 461842 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟