با اعلام حادثه آتش‌سوزی این واحد خدماتی در جاده کلات بعد از روستای فرّخد، در ابتدای شهرک مهرگان آتش‌نشانان نزدیک‌ترین ایستگاه برای مهار حریق به محل اعزام شدند. آتش‌نشانان با مشاهده گستردگی آتش، درخواست نیروی کمکی کردند و آتش‌نشانان ۶ایستگاه دیگر نیز به محل اعزام شدند.

بررسی‌های اولیه بیانگر آن بود که آتش بخش بزرگی از این کارخانه را در برگرفته است. به نحوی که سردخانه این مجموعه به مساحت ۵٠٠متر مربع زیر آتش رفته بود و احتمال سرایت آتش به سایر بخش‌های این مجموعه چهارهزار متری وجود داشت.

آتش‌نشانان عملیات اطفای حریق را آغاز کردند که بیش از یک ساعت و از چندین جهت ادامه داشت و در‌نهایت حریق مهار و اطفا شد و عملیات جست‌و جو تا ساعتی پس از آن به طول انجامید .

به گفته خجسته افسر نگهبان آتش‌نشانی مشهد، از آنجا که در این مجموعه صنعتی برخلاف تعطیلی یک‌ساله هنوز منابع گاز آمونیاک وجود داشت از این رو این حادثه علاوه بر ایجاد حساسیت بالا، خطرات بسیاری به همراه داشت که خوشبختانه با تلاش بی‌وقفه آتش‌نشانان به طور کامل مهار شد.

هم‌زمان با آغاز بررسی‌های آتش‌نشانان برای برآورد خسارت و علت آتش‌سوزی مشخص شد که این واحد خدماتی از یک سال گذشته تعطیل شده است. نبود نگهبان و سایر عوامل بازدارنده موجب شده بود تا معتادان کارتن‌خواب شب‌ها برای خواب به این کارخانه مراجعه کنند.

بررسی‌های اولیه کارشناسان نشان داد که این افراد برای فرار از سرما اقدام به روشن کردن آتش کرده‌اند و احتمالا همین موضوع موجب سرایت آتش به سایر بخش‌های این مجموعه شده است. خوشبختانه آتش‌سوزی خسارت جانی نداشته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 461418 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟