حادثه هولناک برای اهالی ساختمان لاکچری تهران+تصاویر

به گزارش رکنا، سیدجلال ملکی با اعلام خبر گازگرفتگی در یک مجتمع مسکونی در سعادت‌آباد درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت 12:19 امروز حادثه گازگرفتگی در یک مجتمع مسکونی واقع در سعادت‌آباد، خیابان ایثارگران شمالی به سامانه 125 اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان ایستگاه 58 آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شده و در مدت زمان چهار دقیقه به محل حادثه رسیدند.

634

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران ادامه داد: محل حادثه دو مجتمع مسکونی هشت طبقه 16 واحدی در کنار یکدیگر بود که هر بلوک دو موتورخانه مجزا داشت؛ ساکنان هر دو بلوک احساس ناراحتی و عوارض ناشی از گازگرفتگی را داشتند که آتش‌نشانان این نفرات را به فضای باز انتقال دادند.

635

وی تصریح کرد: در بررسی اولیه مشخص شد نقص فنی، نداشتن مسیر مناسب برای تهویه هوا و تخلیه آلاینده‌ها در یکی از موتورخانه‌ها، باعث انتشار و نفوذ گاز مونوکسیدکربن از طریق رایزرها به طبقات بالایی شده و 16 واحد را بر اثر این حادثه درگیر کرده است.

ملکی با اشاره به نجات پنج نفر از ساکنان این مجتمع‌ها، خاطرنشان کرد: ظاهراً ساکنانی از این دو بلوک، ساعاتی قبل و پیش از حضور آتش‌نشانان به مرکز درمانی رفته اما علت حادثه را پیگیری نکرده بودند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران متذکر شد: برخی بر این باورند استفاده از شوفاژ و موتورخانه، خطر گازگرفتگی را در پی ندارد که این باور غلطی است، انتشار این گاز در موتورخانه و نشت آن به طبقات بالایی محتمل‌ است و هرچند وقت یکبار باید موتورخانه‌ها توسط افراد کارشناس مورد بازدید قرار گیرد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 456657 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟