سیل‌بندهای خوزستان مشکل داشت/توزیع اقلام غذایی بین ۳۵۰۰ خانواده سیل‌زده

مرتضی سلیمی درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان استان‌های غربی کشور به ویژه خوزستان اظهار داشت: امدادرسانی در برخی استان‌ها از جمله لرستان و خوزستان همچنان ادامه دارد؛ در لرستان سبد غذایی به طور کامل بین سیل‌زدگان و افراد متاثر از سیل توزیع شده و در خوزستان نیز سه هزار و 500 خانواده ضمن اسکان اضطراری در چهار اردوگاه از پیش تعیین شده، اقلام غذایی دریافت کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه بارندگی در مناطق مختلف خوزستان فعلاً قطع شده است افزود: بیشترین مشکل سیل اخیر در خوزستان، مربوط به سیل‌بندهاست که اگر این مسئله حل شود، مردم مشکلات کمتری را تحمل می‌‌کنند.

سلیمی تصریح کرد: در سیل اخبر خوزستان، مردم مردانه پای کار آمدند و سیل‌زدگان را به خانه‌های خود دعوت می‌کردند و آنها را از خود می‌دانستن. مشارکت اجتماعی مردم در سیل اخیر، واقعاً بی‌نظیر بود و مانند آن را در 30 سال گذشته مشاهده نکرده بودم.

این مقام مسئول در جمیعت هلال احمر با تاکید بر اینکه در امدادرسانی به سیل‌زدگان و افراد متاثر از سیل و آبگرفتگی، مشکلی وجود ندارد گفت: مشکل عمده مربوط به سیل‌بندهاست که قرار بود تا شب گذشته این مشکل حل شود. خوشبختانه پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیل و تدابیر اندیشیده شده در ستاد مدیریت بحران استان خوزستان، باعث شد در سیل اخیر تلفات جانی نداشته باشیم.

سلیمی افزود: سازمان هواشناسی فعلاً برای روزهای آینده اخطار یا هشداری نداده است؛ البته امیدواریم بارندگی وجود داشته باشد اما مردم به سختی نیفتند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 455944 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟