دستگیری پدر و پسر مشهدی که 27 زن و مرد را به طرز فجیعی به کشتن دادند + تصاویر

نیروهای تجسس کلانتری میرزاکوچک خان مشهد که در راستای تدابیر سردار محمدکاظم تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) عملیات های پوششی و اطلاعاتی گسترده ای را برای مبارزه قاطعانه با قاچاق سوخت آغاز کرده بودند پس از مدتی رصدهای شبانه روزی و استفاده از منابع مردمی به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد افرادی به ذخیره سوخت در زیر یک مجتمع مسکونی چهار واحدی اقدام کرده اند و هر بار شبانه هزاران لیتر سوخت را با استفاده از خودروهای باری سنگین به مکان دیگری منتقل می کنند. در پی دریافت این اطلاعات و با صدور دستوری از سوی سرهنگ حاجیان (سرکلانتر ششم مشهد) گروه ویژه ای از ماموران تجسس به سرپرستی سرگرد کسروی وارد عمل شدند و پس از تجزیه و تحلیل های کارشناسی به بررسی های غیرمحسوس در این باره پرداختند. تحقیقات کارشناسی نیروهای انتظامی که با فرماندهی و نظارت مستقیم سرهنگ علایی (رئیس کلانتری میرزاکوچک خان) همراه بود، نشان می داد که برخی سوداگران و سودجویان با استفاده از کارت های سوخت خودروهای سنگین که به نوعی قابل استفاده نیستند، گازوئیل را از جایگاه های سوخت تهیه می کنند و سپس با مشک های پلاستیکی ضخیم، سوخت ها را به مرزهای شرقی می برند چرا که بهای فروش این گونه سوخت ها در مرز چندین هزار تومان است.

این گونه بود که عملیات غیرمحسوس پلیس با زیرنظر گرفتن مجتمع مسکونی در خیابان وحید (دریا) مشهد تا ساعت حدود 2 بامداد روز دوشنبه ادامه یافت. در حالی که نیروهای انتظامی با پوشش مبدل در محل حضور داشتند و آثار سوخت های قاچاق داخل مغازه بزرگی زیر مجتمع مسکونی نمایان بود ناگهان کامیونی در محل توقف کرد و دو مرد میان سال بلافاصله آلات وادوات انتقال سوخت به مشک های مرگ را سر هم کردند تا هزاران لیتر سوخت قاچاق را بارگیری کنند. در همین حال بود که ماموران تجسس مراتب را تلفنی به صادق الحسینی (قاضی تعزیرات حکومتی) اطلاع دادند و برای ادامه عملیات کسب تکلیف کردند. دقایقی بعد با دستور قضایی، عملیات دستگیری قاچاقچیان سوخت آغاز شد و نیروهای تجسس در یک عملیات هماهنگ و غافلگیرانه، موفق شدند راننده 46 ساله و شاگرد 41 ساله وی را هنگام بارگیری سوخت ها،دستگیر کنند. در بازرسی از این مکان تعداد زیادی از «مشک های مرگ» به همراه پمپ آب و شش هزار لیتر سوخت در بشکه های 220 لیتری درحالی کشف و ضبط شد که حتی پیک نیک آن ها در کنار مشک های پر شده از گازوئیل قرار داشت و هر لحظه انتظار فاجعه‌ای وحشتناک می رفت.به دستور مقام قضایی، کامیون مذکور نیز توقیف شد و ادامه بررسی و تحقیقات این پرونده به عهده کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و سوخت قرار گرفت. در همین حال متهمان به تهیه کارت های سوخت خودروهای سنگین بدون استفاده نیز اعتراف کردند.

این در حالی است که روز گذشته خبر فاجعه‌باری در خبرگزاری ها منتشر شد که محتویات آن نشان می داد تصادف مرگبار یک اتوبوس مسافربری با یک کامیون حامل سوخت در ناحیه «بیله کراس» از توابع منطقه «لسبیله» واقع در بلوچستان پاکستان بیش از 27 کشته و 17 زخمی بر جای گذاشت.

بیشتر آسیب دیدگان این حادثه که به بیمارستان انتقال یافته‌اند دچار سوختگی شدید هستند.

پزشکان حال بیشتر زخمی‌های این حادثه را وخیم گزارش کردند بنابراین امکان دارد تعداد قربانیان افزایش یابد.

به محض تصادف، حریق سراسر اتوبوس را در بر گرفت و مسافران در آتش سوختند. اتوبوس مسافربری از شهر کراچی مرکز ایالت سند به سمت بلوچستان در حال حرکت بود که در بین مسیر دچار سانحه شد.

 کامیون، حامل سوخت قاچاق در محفظه های پلاستیکی از ایران بود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

سیدخلیل سجادپور

شعله های سوخت قاچاق از دل شهرهای ایران تا مرزهای شرقی زبانه می کشد

کدخبر: 453905 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟