سقوط مرگبار یک اسکی باز از ارتفاعات پیست اسکی! + عکس

به گزارش گروه حوادث رکنا، اسکی‌باز انگلیسی که در ارتفاعات آلپ فرانسه سوار بر تله سیژ (بالابر) پیست اسکی بود، در اثر یک تراژدی جان باخت. «جف مارتین» ۶۵ ساله در اثر حمله قلبی ناگهانی و سقوط از ارتفاع جانش را از دست داد. او هنگامی که با تله سیژ در حال رفتن به ارتفاعات آلپ بود، در اثر سقوط از ارتفاع ۱۰ متری به زمین دچار مرگ شد. جف که اهل فالموث منطقه کورنوال انگلیس بود، با خانواده و دوستانش مشغول گذراندن تعطیلات در پیست اسکی مریبل در ارتفاعات آلپ در فرانسه بود.
بلافاصله پس از این حادثه گروه اورژانس پزشکی کوهستان در ساعت ۱۲.۲۰ ظهر به محل حادثه فراخوانده شدند. گروه اورژانس بیش از نیم ساعت برای نجات و احیای این اسکی‌باز تلاش کردند اما بعد اعلام شد او در محل حادثه جانش را از دست داده است. قربانی به همراه دوستش بر یک تله سیژ ۶ نفره سوار بود که دچار حادثه شد. در لحظه وقوع حادثه تنها این دو نفر بر روی صندلی‌ها نشسته بودند که پس از طی مسافت حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ متر، قربانی به پایین سقوط کرد.
تخقیقات اولیه در خصوص علت دقیق مرگ این اسکی‌باز آغاز شده است. «کریستین کروئیز»، سخنگوی گروه امداد کوهستان در این باره گفت: «مطمئناً این اسکی‌باز در بالای تله سیژ دچار بی‌حالی شده و سپس به پایین سقوط کرده است. کالبدشکافی برای تعیین دقیق علت مرگ قربانی درخواست شده است. علت مرگ این اسکی‌باز در اثر حمله قلبی یا سقوط از ارتفاع و یا هر دو مورد بوده است. تحقیقات از دوست قربانی که یک زن بوده، در حال انجام است.
گفتنی است؛ تله سیژ مجهز به شش صندلی این پیست اسکی توسط یک شرکت فرانسوی با نام «پوماگالسکی» در سال ۲۰۱۷ ساخته شد و قادر است طی یک ساعت ۲۴۰۰ نفر را منتقل کند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 452839 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟