‌101 نفر در جاده‌های استان زنجان دچار حادثه شدند

شهرام میرزایی اظهار کرد: طی چند روز گذشته، 26 حادثه Incident توسط نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر امدادرسانی شده است که 24 مورد حادثه جاده‌ای و 2 مورد مراجعه حضوری به پایگاه‌ها را شامل می‌شود.

این مسئول ادامه داد: از این 101 نفر حادثه‌دیده، 59 نفر مصدوم شدند و 11 نفر توسط نیروهای هلال‌احمر به مراکز درمانی منتقل شدند. این در حالی است که امدادرسانی طی روزهای گذشته توسط 29 دستگاه آمبولانس، 26 دستگاه خودروی نجات و 57 تیم، صورت گرفته است.

وی با بیان این‌که بارندگی، لغزندگی جاده‌ها و بی‌احتیاطی رانندگان، زمینه‌ساز وقوع حوادث Accidents جاده‌ای در روزهای سرد سال است، تصریح کرد: شهروندان باید برای تردد در روزهای سرد زمستان وسایل ایمنی، اقلام خوراکی خشک و وسایل گرمایشی از جمله پتو به همراه داشته باشند. علاوه بر این، پیش از هر سفری باید تمهیدات لازم را جهت ایمن‌سازی خود و همراهان انجام دهیم؛ چراکه اطمینان از سالم بودن وسیله نقلیه از ضروری‌ترین اقدامات پیش از سفر است و اهمیت آن در فصل سرما چند برابر می‌شود.

میرزایی با تاکید بر این‌که شهروندان در صورت نیاز به امدادرسانی از جانب نیروهای جمعیت هلال‌احمر با شماره تلفن 112 تماس بگیرند، خاطرنشان کرد: این‌که در مواقع نیاز با شماره‌های ضروری تماس بگیریم مبرهن است اما شهروندان باید مدنظر داشته باشند که از تماس‌های غیرضروری خودداری کنند تا تلفن‌شان اشغال نباشد، زیرا ممکن است امدادگران جهت اطلاع دقیق از محل حادثه مجددا تماس بگیرند.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 432887 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟