به گزارش رکنا، علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۱۳ نفر ۶ ماه نخست امسال در مازندران به علت مسمومسیت با گاز منوکسیدکربن جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال که تعداد فوتی‌ های ناشی از گازگرفتگی ۵ نفر بود، به ۱۳ مورد افزایش یافته است.

وی افزود: از کل فوت شدگان ناشی از مسمومیت با گاز در ۶ ماه امسال ۸ مرد و بقیه زن هستند.

عباسی گفت: بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از مسمومیت با گاز منوکسید کربن در شهرستان‌ های چالوس، نکا و قائمشهر هر کدام با ۳ بیشترین و شهر‌های آمل و نوشهر هر کدام با ۲ مورد کمترین فوتی ثبت شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران افزود: اردیبهشت با ۵ مورد بیشترین ماه و فروردین، مرداد هر کدام با ۳ و خرداد با ۲ فوتی در رتبه‌ های بعدی قرار دارند.

وی گفت: با توجه به اینکه مرگ‌ های ناشی از مسمومیت با گاز مونواکسید کربن عمدتا در نیمه دوم سال به دلیل سرما، استفاده از وسایل گرمایشی افزایش می‌ یابد لذا به هموطنان توصیه میشود هنگام استفاده از وسایل گرمازا، به توصیه‌ های ایمنی در خصوص سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایش و مسیر خروجی گاز مونواکسید کربن اطمینان حاصل نمایند.

عباسی افزود: ۲۲ نفر پارسال به علت گاز گرفتگی با گاز منوکسید کربن جان خود را از دست دادند.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 429201 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟