مجید صفری  فرماندار شهرستان دماوند گفت: در این حادثه Incident که یکشنبه شب رخ داد دو جوان تبعه افغانستان در روستای زان از توابع شهر آبسرد بر اثر استشام گاز سمی منوکسید کربن متصاعد شده از ذغال چوب جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد:مصدومین پس از حادثه توسط همسایه ها با خودروی شخصی به درمانگاه شهر آبسرد منتقل شدند ولی این دو نفر در محل حادثه جان خود را از دست داده بودند.

این مقام مسئول مسمومیت و مرگ این دو نفر را استشمام گاز منوکسید کربن کارگاه تهیه ذغال عنوان کرد، گفت: این دو نفر در یک کارگاه تهیه ذغال فعالیت می کردند .

رئیس اورژانس شهرستان دماوند نیز در این خصوص گفت: همکاران و یا همسایه ها بدون تماس با اورژانس توسط خودروی شخصی حادثه دیدگان را به درمانگاه شهر آبسرد انتقال داده بودند.

عبدالرحمن رزمگه افزود: از ابتدای فصل سرما امسال در شهرستان دماوند 7 نفر دچار مسمومیت با گاز منوکسید کربن شدند که خوشبختانه با اعزام به موقع به بیمارستان، بهبودی پیدا کردند.

منوکسید کربن، گازی بدون رنگ و بوست و عمده ترین منبع تولید این گاز، سوختن ناقص نفت و گاز است ولی در اثر احتراق هر نوع ماده سوختنی بویژه در محیط های در بسته و فاقد اکسیژن تولید گاز منواکسید کربن امکان پذیر است.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 428392 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟