حجم ویدیو: 5.30M | مدت زمان ویدیو: 00:00:49

بار دیگر منفعل بودن شهروندان چینی حین وقوع درگیری در این کشور سوژه رسانه ها شد. در ویدئویی که در شبکه های اجتماعی چین تبدیل به ویدئویی پربازدید شده است دخالت یک خارجی برای پایان دادن به درگیری دو چینی را به تصویر می کشد. در این درگیری که چهارشنبه هفته گذشته در متروی شانگهای چین و در لاین 9 قطار در ایستگاه "ژوجیاهوئو" رخ داده بود دو مسافر مترو با یکدیگر بصورت فیزیکی درگیر شده بودند.

ویدئوی منتشر شده دو مرد را که یکی از آنها دارای پیراهن زردرنگ و دیگری ژاکت مشکی بر تن دارند در حالی که به سمت یکدیگر مشت و لگد پرتاب می کنند نشان می دهد. در این درگیری مردی که پیراهن زردرنگ بر تن دارد مرد جوان را به بیرون از قطار پرتاب می کند اما او سپس از روی سکو بلند شده و به سمت این مرد حمله ور می شود.

در حالی که همه مسافران چینی تنها نظاره گر این درگیری شدید و کاملا منفعل بودند سرانجام یک مرد خارجی با دخالت خود موجب پایان دادن به این درگیری شد. در ویدئوی منتشر شده او قبل از آنکه موفق شود جلوی حمله یکی از طرفین درگیری را که با مشت به طرف مقابل حمله ور شده بود بگیرد خطاب به آنها فریاد می زند : " هی! هی! تمومش کنید! چه اتفاق لعنتی بین شما دو تا افتاده؟"

گفتنی است؛ این حادثه Incident در حالی در رسانه های چین خبرساز می شود که شهروندان این کشور بخاطر رفتار منفعلانه خود حین بروز درگیری دارای سابقه خوبی نیستند. بسیاری از آنها در موارد مشابه ترجیح می دهند به جای دخالت در پایان دادن به درگیری به سراغ تلفن های همراه خود بروند. انتشار این ویدئو در سایت مشهور Weibo با واکنش کاربران زیادی همراه بود. یکی از کاربران در کامنتی نوشت : " این ویدئو نشان می دهد که کیفیت اخلاقی مردم ما در مقایسه با بسیاری از کشورها هنوز در سطح پایینی قرار دارد. " همچنین یکی دیگر از کاربران با دیدن این ویدئو نوشت : " در این ویدئو ما در دو موقعیت آبروی خود را در مقابل یک خارجی از دست دادیم. یک زمانی که در مقابل او دعوا را شروع کردیم و دوم زمانی که تنها نظاره گر این دعوا بودیم تا او به عنوان یک خارجی به آن خاتمه دهد."خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 426934 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟