عکس ارتفاع خوفناک موج در ساحل چابهار/ یک سونامی کوچک

علی ملاشاهی روز جمعه توضیح داد : این افزایش ارتفاع موج بر اثر فعالیت توفان حاره ای« لوبان » در شمال غرب اقیانوس هند است که سبب شده دریا مواج و متلاطم شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون آسمان سواحل جنوب سیستان و بلوچستان قسمتی ابری همراه با غبارمحلی است، ادامه داد: همچنان آبهای دریای عمان تحت تاثیر امواج ناشی از توفان حاره ای مواج است.

ملاشاهی افزود: در شبانه روز گذشته غبار محلی و مه آلودگی هوا در کنارک سبب شد تا دید افقی در این بندر به چهار هزار متر کاهش یابد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی Meteorology سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از سرعت وزش باد در شمال این استان نیز کاسته شده است به طوری که بیشینه سرعت آن در 24 ساعت اخیر حدود 58 کیلومتر بر ساعت رسید.

وی گفت: براساس نقشه های همدیدی و آینده نگری امروز نیز وزش باد متوسط در شمال سیستان و بلوچستان جریان دارد اما روزهای شنبه و یکشنبه همراه با افزایش شدت وزش باد در برخی نقاط وزش باد به نسبت شدید منجر به خیزش گردوخاک می شود.

ملاشاهی با بیان اینکه امروز در نواحی جنوبی و جنوب شرق سیستان و بلوچستان نیز وزش باد متوسط انتظار می رود، افزود: در شبانه روز گذشته بیشینه سرعت وزش باد در ایرانشهر و مهرستان به حدود 50 کیلومتر در ساعت رسید.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: از نظر دمایی در دو روز آینده روند افزایشی دما به ویژه در طول روز باعث گرمتر شدن هوا در نیمه شمالی استان خواهد شد.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 424719 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟