به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، در سال گذشته ۱۹۱ نفر و در پنج ماهه اول امسال ۳۶ نفر در استان تهران به علت مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان باخته اند که نسبت به پنج ماه سال گذشته که ۴۹ مورد بوده ۲۷ درصد کاهش داشته است.

اداره کل پزشکی قانونی استان تهران ضمن اشاره به این مسئله که استفاده از وسایل گازسوز و گرمایشی بدون دودکش، نقص در دودکش و نشت گاز به فضای مسکونی، استفاده از وسایل خوراک‌پزی برای گرمایش و نبود تهویه درست و مناسب محیط از جمله مهمترین دلایل تولید و تجمع گاز CO در منازل و اماکن تجاری و اداری است، تاکید کرد برای تأمین گرمای منزل یا محل کار خود به هر وسیله‌ای متوسل نشوید و چنانچه شهروندان درخصوص اصول ایمنی از کارشناسان این امر کمک بگیرند ودر صورت استفاده از وسایل گرمازای دودکش دار حتما دودکش‌ها کاملا بررسی شوند. معمولا مسدود بودن دودکش‌های دیوار از عوامل مهم ایجاد مسمومیت و گازگرفتگی و به خطر افتادن جان افراد محسوب می‌شود.

باتوجه به اینکه گاز co بدون بو و طعم است فردمتوجه گازمونواکسیدکربن نمی‌شود واین امرباعث می‌شود فردعلائمی نظیرسرددرد، تهوع، سرفه خشک، احساس ناخوشی ودرمجموع علائم سرماخوردگی که بدون تب می‌باشد ودرکودکان تهوع واستفراغ وحالت گیجی وخواب آلودگی ودربرخی موارد با افت سطح هوشیاری وتشنج همراه است. این اداره کل ابراز امیدواری کرد با رعایت اصول ایمنی از سوی شهروندان، آمار مرگ‌های ناشی از گازگرفتگی در سطح استان کاهش یابد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

جزئیات تکان دهنده از حادثه تروریستی اهواز / تک تیرانداز از دستور فرمانده اش سرپیچی کرد +فیلم

صحنه وحشتناک درگیری مرد مسلح با پرنده فروش های اهواز زیر پل کارون + فیلم

عجیب ترین سنگ قبر با عکس سلفی یک دختر! + عکس

اعتراف عبدالله ویسی به قتل ملکه زیبایی عراق + عکس و جزئیات

عزرائیل حریف رقیه خاتون نشد!

جاسوسانی که عکس قالیشویی «تورقوزآباد» را به اسرائیل فروختند! + فیلم و عکس

ازدواج پنهانی در اتاق مدیر / منیژه داخل شرکت به حجله رفت !

این ابر سمی در آسمان جولان می دهد! + عکس

ایران این تروریست ها را نقره داغ کرده است؟ + عکس

دار زدن مرد متاهل بخاطر دختر 14 ساله در تهران!

این مردان ایرانی بدبخت ترین انسان های روی زمین!

فیلم تکان دهنده از فروش عجیب سیب زمینی با 4 مشت خاک! + فیلم

تازه ترین اقدام داعش درباره حمله تروریستی اهواز + تصاویر

کدخبر: 420183 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟