پرواز ماهان از بغداد به مقصد مشهدمقدس دارای مسائل متعددی بوده است که دقایق زیادی از وحشت و اضطراب را برای مسافران این پرواز رقم زده است.

یکی از مسافران این پرواز در توضیح شرح ماوقع و اتفاقاتی که برای این پرواز رخ داده است این گونه می‌گوید: پرواز 5045 هواپیمایی ماهان از بغداد به مشهد مورخ 26 مرداد 97 ساعت 13:15 به وقت بغداد مقرر بود به سوی مشهد پرواز کند؛ راس همین ساعت ظرفیت هواپیما تکمیل و آماده پرواز بودیم اما داخل هواپیما به شدت گرم بود.

وی ادامه می‌دهد: این هواپیما به جای بلند شدن تا حوالی ساعت 14 روی باند فرودگاه بغداد حرکت می‌کرد تا اینکه ساعت 14 در نهایت پرواز کرد و حدودا 15 دقیقه پرواز خوب بود اما به نظر می‌رسید اکسیژن کافی داخل پرواز نیست.

این مسافر پرواز بغداد به مشهد می‌گوید: برای مثال مادرم شرایط طبیعی نداشت و همه بی‌حال بودیم؛ در همین زمان ناگهان ماسک‌های اکسیژن باز شد و روی پای ما قرار گرفت؛ قطعا افرادی که با هواپیما زیاد رفت و آمد می‌کنند می‌دانند این شرایط عادی نیست.

وی عنوان می‌کند: همان زمان عنوان شد اختلاف دما و فشار هوا و نقص فنی ایجاد شده و ماسک‌ها به ما داده شده تا نفس بکشیم؛ بچه‌ها و کودکان حاضر در پرواز حالشان بد شد؛ مهمانداران واقعا همکاری کردند و با اینکه اضطراب بالایی داشتند سعی کردند قضیه را عادی جلوه دهند. تا ساعت 15 به وقت عراق روی هوا و آسمان و در اضطراب بودیم.

این مسافر پرواز بغداد به مشهد با اشاره به اینکه برخی ماسک‌های اکسیژن نیز درست نبود بیان کرد: همه در حال قرآن خواندن بودیم و وضعیت خیلی بدی بود. کم کم بویی مانند سوختگی داخل هواپیما پیچید. یکی از مهمانداران عنوان کرد این بو از جلوی هواپیما و مربوط به موتور است و دیگری گفت این بو، مربوط به ماسک‌های اکسیژن است و چون تاکنون استفاده نشده این بو را دارد!

وی می‌گوید: 45 دقیقه اضطراب داشتیم و روی کوهستان بودیم و پس از مدتی شاهد بودیم که کم کم جاهایی دیده می‌شود و عنوان شد قرار است در فرودگاه امام تهران فرود اضطراری داشته باشیم؛ به محض اینکه باند در مانیتور هواپیما دیده شد همه خوشحال شدند و گریه می‌کردند؛ تا لحظه فرود همه در شوک بودیم؛ نماینده هواپیمایی در بدو ورود ما به سالن فرودگاه آمدند و عنوان کردند اتفاق خاصی نبوده و باید خداراشکر کنید که زنده مانده‌اید؛ در مجموع مدیریت خوبی انجام ندادند.

این مسافر پرواز بغداد به مشهد ادامه می‌دهد: در فرودگاه نیز امکانات خاصی نبود و از حدود ساعت 16:30 تا 23:30 شب که در فرودگاه امام بودیم هیچ‌گونه پذیرایی از ما نشد.در این مدت پزشک Doctor فرودگاه نیز آمد و فشار خون مسافران گرفته شد؛ فشار خون تمامی مسافران بالا بود و یکی دو نفر نیز ظاهرا خون‌ریزی گوش داشتند و امکانات به اندازه کافی برای مسافران تمهید نشده بود در مجموع مدیریت صحیحی نبود و بلیت برای مشهد نیز سریع مهیا نشد.

وی با اشاره به اینکه به دلیل مشکلات پرواز قبلی در پرواز جدید به سمت مشهد نیز خیلی‌ها قرار نبود با هواپیما بیایند عنوان کرد: به خانواده‌های ما که در مشهد برای بعدازظهر منتظر ما بودند گویا عنوان شده است پرواز ابطال شده و گفته‌اند موتور هواپیما آتش گرفته و در تهران فرود اضطراری داشته است و به همین دلیل خانواده‌های ما نیز شرایط سختی را تجربه کردند؛ در پرواز دوم کادر مهمانداران نیز همان کادر پرواز نخست بود و در این پرواز دوم بنده به شخصه به دلیل تجربه پرواز نخستم، حتی زیرصندلی را برای نخستین بار چک کردم تا از وجود جلیقه نجات مطمئن شوم.

وی با اشاره به اینکه هیچ گونه عذرخواهی نه از سوی خلبان پرواز نخست و نه از سوی مدیریت هواپیمایی صورت نگرفت.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

واکنش تند یک آقازاده در فضای مجازی / اگر نمی‌توانید پول دربیاورید بروید بمیرید!

رسوایی اخلاقی برای یک چهره مذهبی سرشناس

زن 35 ساله شوهر داشت اما با پسران نوجوان می پرید! / پلیس فاش کرد + عکس

زن صیغه ای بین 2 دوست فاجعه آفرید! + عکس

دختر ورزشکار بوشهری ناجی جان ۴ نفر شد

عجیب ترین خوش شانسی 2 دزد بدشانس + عکس

زن شوهردار وقتی به دانشگاه رفت با دیدن سامان خائن شد!

پشت پرده شوم سفر مجرّدی مردان عراقی‌ به مشهد

عکس‌های برهنه سارا 21 ساله لیلا را شوکه کرد!

تجاوز به زنان شوهردار مقابل چشم همسرانشان! + عکس

تجاوز نظافتچی بیمارستان به یک زن بی هوش

ازدواج موقت در قم هم دردسر ساز شد !

برای اولین بار/ تصاویر واقعی دیده نشده از وضعیت وحشتناک اسرای ایرانی درعراق

بچه داخل شکم مائده از شوهرش نبود! / روز طلاق فاش شد!

 

کدخبر: 408991 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟