معاون قضایی رئیس کل دادگستری فارس و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان در حاشیه مراسم صلح و سازش دو تیره از ایل قشقایی که با حضور رئیس دادگستری فیروزآباد، بازپرس شعبه دهم دادسرای عمومی و انقلاب شیراز، مدیر کل امنیتی و انتظامی فارس، دبیر ایلات و عشایر فارس، معتمدان و ریش سفیدان دو طایفه ایل قشقایی برگزار شد، گفت: شما میراث دار سوابق ارزشمندی هستید و این جلسه محصول خرد ورزی، خردگرایی و احترام به بزرگان است که این امر یکی از سنت‌های عظیم و زیبای پیامبر اکرم (ص) می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالمهدی موسوی ضمن تقدیر و تشکر از حضور بزرگان دو تیره از ایل قشقایی که با کرامت و اقدام الهی خود در راه خداپسندانه صلح و سازش گام برداشتند گفت: یکی از اعمال ارزشمندی که پیامبر اسلام در خطبه شعبانیه بیان فرمودند: این است که به بزرگان احترام بگذارید و بسیار جای خرسندی است که در دنیای به ظاهر مدرن امروز که دوران غربت انسانیت است هنوز این سنت پابرجاست و این سنت حسنه همچنان ظرفیت تبدیل خصومت‌ها به رفافت‌ها را دارد که همه این‌ها نتیجه تبعیت از دین اسلام است.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان فارس به اهمیت و ارزش صلح و سازش و گذشت اشاره کرد و یادآور شد: خداوند متعال در قرآن بیش از ۸۰ بار به صلح و سازش میان مردم و مشتقات آن اشاره کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی اظهار امیدواری کرد: اگر اقدام خداپسندانه و شایسته عفو و گذشت و فرهنگ صلح و سازش و کدخدا منشی روز به روز گسترش پیداکند زمینه‌ی زندگی و فعالیت بهتر برای همگان در سایه امنیت فراهم می‌شود.

گفتنی است در این مراسم بزرگان و معتمدین ایل قشقایی ضمن سوگند به کلام الله مجید و با ذکر نام مبارک حضرت اباالفضل العباس قسم یاد کردند که کدورت‌ها و اختلافات گذشته خود را فراموش و با برادری، وحدت و همدلی با صلح و سازش در کنار یکدیگر زندگی کنند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

زنم در روابط زناشویی از پزشک مشاور تلویزیونی مدام تعریف می کرد من هم سرش را بریدم! +عکس

گوش قطع شده سرباز جوان به بازوی او پیوند زده شد! +عکس

این دامدار سوادکوهی به ماده پلنگ آبستن گرفتار در تله هم رحم نکرد! +عکس

اعتماد به یک زن غریبه در اتوبوس آغاز سقوط من به منجلاب و تباهی بود

این بلا فقط بر سر خانم ها نمی آید! / داخل پژو 405 چشم هایم را بسته بودم و اشک می ریختم

ماجرای لو رفتن محموله بزرگ طلا به مقصد ایران در دوبی / 11 میلیون دلار فقط برای انتقال داده بودیم + جزییات

مرگ معمایی پسر جوان آبادانی در خانه مجردی / او لباس در تن نداشت

درخواست طلاق از سرباز عقد کرده به خاطر 6 ماه اضافه خدمت!

دروغی که باعث شد مردم یاسوج از خانه های خود فرار کنند!

تجاوز روباه پیر به دختر 7 ساله + عکس

تجاوز وحشیانه مرد شیطان صفت به دختر جوان در روز بارانی+ عکس

کسی می‌داند این هیولای وحشتناک چه حیوانی است؟+ فیلم

کدخبر: 379238 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟