احتمال ریزش تدریجی ارتفاعات دنا / از نزدیک شدن به ارتفاعات خودداری کنید! + عکس

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد با هشدار نسبت به ریزش تدریجی ارتفاعات دنا در ادامه از احتمال کشته و مصدوم شدن عشایر، مردم و کوهنوردان خبر داد و گفت: هم استانی های عزیز از نزدیک شدن به این ارتفاعات تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.

امان الله جهانبین با بیان این که هم اکنون تیم های هلال احمر استان در آماده باش به سر می برند، در ادامه اظهار کرد: 5 تیم ارزیاب هم به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

وی ادامه داد: یک فروند بالگرد هلال احمر علاوه بر بالگردهای دیگر دستگاه ها در فرودگاه یاسوج مستقر است تا در صورت نیاز به کمک مردم بشتابند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در اکثر ساختمان های مسکونی روستایی و شهری در شهرستان های بویراحمد و دنا ترک خوردگی ایجاد شده است. هم چنین دیوارهای یک واحد منزل مسکونی در منطقه اکبرآباد یاسوج به طور کامل تخریب شد.

جهانبین با بیان این که این زمین لرزه تاکنون تلفات انسانی نداشته است، در ادامه از مصدومیت 84 نفر(بر مبنای آخرین گزارش های دریافتی) خبر داد و گفت: برخی سرپایی مداوا شدند و برخی نیز نیازمند به عمل جراحی به بیمارستان منتقل شدند.

وی افزود: با توجه به این که زمین لرزه در ارتفاعات کوه دنا بوده است برخی بخش های کوه دنا خود به خود در حال ریزش هستند از این رو از عشایر، مردم و کوهنوردان می خواهیم از نزدیک شدن به این ارتفاعات تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد همچنین از مردم خواست در نقاط امن پناه بگیرند تا عصر امروز در نشست ستاد بحران استان مشخص شود که مردم به منازل خود برگردند یا خیر؟

جهانبین با بیان این که زلزله 5.2 در مقیاس ریشتر صبح امروز در 8 کیلومتری رشته کوه های دنا در شهرستان سی سخت رخ داده است، گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر که دیشب در محل سقوط Fall هواپیمای «تهران - یاسوج» به سر می بردند در سلامت کامل به سر هستند.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط نامساعد آب و هوایی در محل حادثه Incident تا ظهر امروز امداد گران از طریق بالگرد به پایین منتقل می شوند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

شوهرم جلوی چشمان من با زنان خیابانی می خوابد و من باید پذیرایی کنم !

دختر 19 ساله 2 شب در خانه قدرت زندانی بود / من برده او شدم

پرسه زنی دوجنسه ها دریکی ازخیابان های مرکزی تهران؟/ پاسخ پلیس تهران

خواننده موسیقی پاپ کشور سکته قلبی کرد + عکس

ارتباط غیراخلاقی فوتبالیست حرفه ای با یک دختر نوجوان + عکس

6 پسر لباس های دختر جوان را در خیابان درآوردند! + فیلم تکاندهنده

زن برادرم از من خواست تا لباس های خصوصی اش را در حمام بشویم / این خواسته ها دور از چشم برادرم بود!

زن جوان از میهمانی پنهانی به کلانتری رفت! / اگر شوهرم مرا با این تیپ و قیافه اجق‌وجق‌ ببیند!

شوهرم می خواهد با دختر یکی از اقوامش ازدواج کند! / جمشید مرد خوبی است و من به او خیلی بدی کردم!

تجاوز وحشیانه 3 جوان به دختر 15 ساله + عکس

من مهرانم از 3 سالگی معتاد بودم / تریاک را به جای شکلات می خوردم!

کدخبر: 377134 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟