سید مصطفی مرتضوی سخنگوی سازمان امداد و نجات درخصوص زمین لرزه در بوشهر اظهار داشت: این زمین لرزه ساعت 11:04 صبح امروز در عمق 18 کیلومتری زمین و در 3 کیلیومتری منطقه کاکی بوشهر به وقوع پیوسته است.

وی افزود: لحظاتی پس از وقوع این حادثه Incident 4 تیم امدادی به محل اعزام شدند تا اقدامات لازم جهت کمک به حادثه دیدگان احتمالی انجام گیرد.

سخنگوی سازمان امداد و نجات گفت: هنوز از میزان خسارت و تلفات جانی احتمالی این حادثه گزارشی واصل نشده است و اخبار تکمیلی در این زمینه به زودی اعلام می‌شود.

طبق گزارش های اولیه زلزله خسارت چندانی نداشته است و گروه ها و تیم های امدادی به محل اعزام شده اند.

از آنجایی که مرکز زلزله در وسط کوه بوده است،  به گفته یکی از شاهدان عینی، کوه توریستی نمک جاشک؛  دچار ریزش شده و دود سفید رنگ بسیاری از آن  در حال بلند شدن است.

نادری، فرماندار دشتی گفت: زمین لرزه به مرکزیت کوه نمک به وقوع پیوسته است. تا کنون خسارتی از زمین لرزه گزارش نشده است.

زلزله در منطقه کوه جاشک که تقریبا خالی از سکنه است رخ داده و بر اساس ارزیابی‌های اولیه این حادثه تاکنون تلفات جانی به همراه نداشته است.

مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر گفت: زلزله تاثیری در روند کار نیروگاه اتمی بوشهر نداشته است و این نیروگاه به صورت عادی در مدار تولید قرار دارد.

سازمان زمین شناسی آمریکا قدرت زمین‌لرزه امروز در ۱۰۱ کیلومتری جنوب شرقی بوشهر را ۵.۵ ریشتر و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین اعلام کرد.

ساکنان بحرین نیز در شبکه‌های اجتماعی گفته‌اند زمین لرزه را حس کرده‌اند.

کدخبر: 373793 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟