مرگ کوهنورد تنها در ارتفاعات دراک شیراز

به گزارش رکنا، به نقل از روابط عمومی آتش‌نشانی شیراز، سه‌شنبه 21 فروردین و به دنبال تماس خانواده‌ی یک کوهنورد و اطلاع‌رسانی در خصوص مفقود شدن این فرد میانسال، گروه امداد و نجات کوهستان این سازمان به ارتفاعات دراک صعود کرد .

براساس این گزارش، مصطفی صفری فرمانده گروه امداد و نجات کوهستان در این باره گفت: کوهنورد میانسال روز دوشنبه عازم ارتفاعات دراک شده و در پی گرفتار شدن در ارتفاعات، گم و دچار حادثه Incident شده بود و تاخیر او در بازگشت به منزل، خانواده‌اش را نگران و مجبور به درخواست کمک کرده بود‌.

وی ادامه داد: آتش نشانان در روز اول و در شرایط بسیار سخت در ارتفاعات کوه به جستجو پرداختند که به نتیجه نرسید و ناچار پس از ساعاتی به ایستگاه بازگشتند و با روشن شدن هوا بار دیگر و در دو روز متوالی عملیات جست‌وجو را ادامه دادند و در نهایت بعد از ساعت‌ها تلاش، ظهر پنجشنبه، جسد کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات جنوبی دراک، پیدا شد.

صفری افزود: آتش نشانان با کمک عوامل هلال احمر جسد مرد میانسال را ‌بعد از کاور کردن بر روی برانکارد فیکس کرده و بعد از ساعت ها پیاده روی به پایین کوه انتقال داده و به نیروی انتظامی تحویل دادند‌.

براساس این گزارش، کارشناسان سازمان آتش نشانی علت مرگ کوهنورد را نا آشنایی با مسیر و سقوط Fall از ارتفاع اعلام کردند‌.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 372840 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟