ماجرای سقوط خلبان پاراگلایدر در دامنه کوه های نمکی قم +عکس

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، این حادثه Incident ساعت 17:25 دقیقه 13 فروردین ماه امسال یکی از خلبانان پاراگلایدر در سایت پرواز شهید بابایی قم به دلیل خطای فردی دچار حادثه شد و پس از برخورد اولیه با کوه، خلبان با کشیدن چتر کمکی موفق به فرود در دامنه کوه نمک نمک می شود.
عملیات جستجو از سوی یکی دیگر از خلبانان آغاز شده و پس از 5 دقیقه موفق به پیدا کردن خلبان مصدوم در دامنه کوه می شود و با توجه به مصدومیت خلبان پاراگلایدر تیم های اورژانس به محل اعزام می شوند.
بدین ترتیب ماجرای سقوط Fall پاراگلایدر در دامنه کوه در سایت اختصاصی پروازی شهید بابایی در محور جعفریه که منجر به مصدومیت فردی شده بود و با توجه به مشکل اصلی دردسترسی و رسیدن به فرد تیم های امدادی به محل اعزام شدند.
خیلی زود نیروهای اورژانس و آمبولانس زمینی در شرایط بسیار سخت خود را به محل رساندند. اما محل سقوط به شکلی بود که نیاز به امکانات و اقدامات نجات داشت و کار را بسیار سخت کرده بود.
اقدامات نجات و خروج فرد آسیب دیده توسط آمبولانس زمینی و مردم انجام و همزمان اورژانس هوایی نیز در حالی که زمان رو به غروب رفته وریسک اعزام بالگردنیزبالا بود به محل اعزام شدند.
انتخاب محل فرود نیز با توجه به شرایط محل حادثه پیچیدگیهای خاص خود را داشت که با تدابیر و درایت کادر پروازی و پرسنل اورژانس به خوبی انجام ودرنهایت فرد آسیب دیده به داخل بالگرد (اورژانس هوایی) منتقل و پس از دریافت خدمات اولیه درمانی قبل ازغروب افتاب به بیمارستان شهیدبهشتی قم منتقل و تحویل پرسنل اورژانس شهید بهشتی شد.
گفتنی است ، این مصدوم، به عنوان پنجاه وچهارمین نفر توسط اورژانس هوایی درطول طرح نوروزی به مرکز درمانی انتقال یافت. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 369968 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟