شعله های آتش به جان نخلستان های دهستان ناهوک سراوان افتاد

عبدالحکیم شاهمیری شنبه شب اظهار داشت: نخستین آتش سوزی که بعد ازظهر امروز در این منطقه آغاز شده بود با تلاش مردم محلی حدود ساعت 15 خاموش شد.
وی افزود: آتش سوزی دوم از ساعت 18 آغاز و پس از سه ساعت تلاش به طور موقت مهار شد.
وی ادامه داد: بیش از 2 هزار نخل پاجوش، بارور و 350 درخت شامل انار، انجیر، توت، هلو و زرد آلو در این اتش سوزی ها طعمه حریق شد. 
وی خاطر نشان کرد: راه دسترسی مناسب برای ورود ماشین های آتش نشانی برای مهار کامل آتش سوزی وجود ندارد و باید تا طلوع آفتاب و روشن شدن کامل هوا صبر کرد. 
شاهمیری اظهار داشت: همه ساله تعداد زیادی از نخیلات و درختان بخش جالق طعمه ی حریق می شود و از بین می روند.
بخشدار جالق تصریح کرد: به دلیل نبود ایستگاه آتش نشانی و نداشتن ماشین اطفای حریق و فاصله زیاد دهستان ناهوک از مرکز شهرستان و مرکز بخش جالق آتش سوزی ها خسارات زیادی را به بار می آورد.
وی ادامه داد: هرس نکردن برخی درختان خرما، انباشت شاخ و برگ و ضایعات نخیلات در میان نخلستانها موجب می شود با کوچک ترین وزش باد، آتش به سرعت شعله ور شده و تمام منطقه را در بر گیرد.
به گزارش ایرنا دهستان ناهوک از توابع بخش جالق شهرستان سراوان در 35 کیلومتری سراوان و 48 کیلومتری مرکز بخش جالق واقع شده که به دلیل نبود مرکز آتش نشانی و نداشتن ماشین اطفای حریق و فاصله زیاد از مرکز شهرستان و مرکز بخش همه ساله تعداد زیادی از نخیلات و درختان این دهستان طعمه ی حریق می شوند. 
سراوان از توابع سیستان و بلوچستان در 347 کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز این استان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 364962 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟