رمزخوانی جعبه سیاه «آسمان»درفرانسه / در بیستمین روز چه گذشت؟ + فیلم و عکس
حجم ویدیو: 8.34M | مدت زمان ویدیو: 00:01:09

 آماده باش 7 تیم جست‌و‌جو

سید امان‌الله جهان بین- مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد-روزجمعه گفت: با توجه به وضعیت نامناسب هوا و وزش باد شدید در بیستمین روز سانحه هوایی یاسوج، عملیات جست و جوی پیکر جانباختگان متوقف شد اما با بهبود شرایط جوی امدادگران به ارتفاعات دنا اعزام خواهند شد. هفت تیم سه نفره متشکل از نیروهای مردمی و هلال احمر و یک فروند بالگرد نیز در حال آماده باش هستند اما به‌دلیل وزش شدید باد امکان پرواز بالگرد وجود ندارد. به‌دلیل حجم زیاد برف، امدادگران به صورت زمینی قادر به صعود به منطقه نیستند. اما با بهبود شرایط آب‌ و هوایی در کمترین زمان ممکن، نیروها برای انجام عملیات جست و جوی پیکر جانباختگان به منطقه سقوط Fall هواپیما اعزام خواهند شد.
تداوم شرایط ناپایدار هوا در روزهای آینده

براساس اعلام اداره کل هواشناسی Meteorology کهگیلویه و بویراحمد، شرایط نامناسب جوی و وزش متوسط و شدید باد در ارتفاعات دنا، طی روزهای آینده هم ادامه خواهد داشت.
فرمان فرامین، کارشناس هواشناسی این استان افزود: سرعت وزش باد، روز شنبه-امروز- تا 70 کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود. ضمن اینکه ناپایداری هوا و بارش برف برای روزهای یکشنبه و دوشنبه هم در منطقه دنا پیش‌بینی شده است.
ارتفاع برف در کوه دنا، گردنه بیژن و محل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج حدود سه متر گزارش شده وبه همین خاطر عملیات جست وجو از روز پنجشنبه متوقف شد.
بررسی علت سقوط پس از بازخوانی جعبه سیاه

رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری نیز دیروز گفت: دانلود اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده «آسمان» در فرانسه به پایان رسیده است و بررسی این اطلاعات در دستور کار قرار دارد. ازسوی دیگر تیم‌های کارشناسی یازده‌گانه سازمان هواپیمایی کشوری تا زمان مشخص شدن علت اصلی این سانحه، بررسی‌های خود را روی اطلاعات به دست آمده ادامه خواهند داد. در حال حاضرهم نمی‌توان درباره علت دقیق این حادثه Incident و زمان به پایان رسیدن بررسی‌ها سخن گفت اما تلاش می‌کنیم در کوتاهترین زمان ممکن اطلاعات دقیق در این زمینه را ارائه کنیم.
تحویل 8 پیکر به خانواده‌ها

عزیز فیلی- جانشین ستاد مدیریت بحران سانحه هواپیمای تهران- یاسوج - هم دیروزگفت: عملیات جست وجوی بقایای پیکرهای باقیمانده در اعماق حدود سه متری برف باید صورت گیرد و به همین دلیل عملیات جست وجو به شرایط سخت‌تری رسیده است.

تاکنون 8 پیکرشناسایی شده‌اند و روز پنجشنبه پیکر 2 تن از مسافران پرواز تهران -یاسوج به خانواده آنان در استان مازندران تحویل داده شده و 6 پیکر دیگر نیز به زادگاهشان انتقال یافت.مدیرکل پزشکی قانونی مازندران نیز از تعیین هویت دو مازندرانی پرواز تهران، یاسوج خبر داد.

علی عباسی با بیان اینکه در پرواز تهران، یاسوج چهار نفر هم ازاستان مازندران حضور داشتند، اظهارداشت:هویت دو نفر از این افراد به نام‌های حامد مهدوی از شهرستان آمل و محمد کبیریان از شهرستان قائمشهرشناسایی شده و تلاش برای تعیین هویت دو نفر دیگر ادامه دارد.
پرواز شماره 3704 شرکت هواپیمایی آسمان 29 بهمن با 66 سرنشین تهران را به مقصد یاسوج ترک کرد اما درفاصله کوتاهی از فرودگاه مقصد، بر فراز دنا در جنوب شهرستان سمیرم- استان اصفهان- ازصفحه رادار خارج شد و سقوط کرد. عملیات جست و جو برای یافتن لاشه هواپیما و پیکر جانباختگان در ارتفاعات برف گرفته همچنان ادامه دارد. هنوز علت سقوط مشخص نشده اما مسئولان امیدوارند با بازخوانی جعبه سیاه، علت حادثه هر چه زودتر مشخص شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 364616 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟