پرونده گمشدن هواپیمای 'ام اچ 370 ' باز است

8 مارس 2014 (17 اسفند 92) روزی بود که بوئینگ 777 هواپیمایی مالزی ناپدید شد تا یکی از اسرارآمیزترین حوادث Accidents هوایی رقم بخورد. تاکنون کارشناسان و گروه‌های تجسس متعددی برای یافتن اثری از این هواپیما و محل دقیق سقوط Fall آن اقدام کرده اند. اقداماتی که تاکنون بی نتیجه بوده است.

حدود 2 ماه پیش یک شرکت تحقیقاتی آمریکایی، پروژه جدیدی را برای پیدا کردن اثری از این هواپیما در محدوده 16 هزار کیلومتر مربعی در اقیانوس هند آغاز کرد که آن عملیات نیز تاکنون ناکام بوده است.

اداره حمل و نقل هوایی مالزی عملیات جست و جو را تا ماه ژوئن (خرداد 97) تمدید کرده است.

با این حال کارشناسان حوزه هوایی معتقدند که تمدید قرارداد سه ماهه و پیدا شدن اثری از این هواپیما در این مدت، بسیار خوشبینانه تر از آن است که بتواند در عمل باعث کشف چنین معمایی شود.

دکتر «محمد هاریدون» استاد خلبانی دانشگاه کوالالامپور مالزی (UniKL) عقیده دارد اعزام شدن رسمی یک کشتی پیشرفته جست و جوگر باعث شده تا امیدها برای یافتن بقایای این هواپیما بیششتر شود.

مهم و پیچیده بودن راز گم شدن این هواپیما به گونه‌ای است که شرکت‌های مستقل دیگری نیز به صورت جداگانه به دنبال بقایای این هواپیما می‌گردند تا حل کننده معما لقب بگیرند.

«هاریدون» به «برناما» خبرگزاری رسمی مالزی گفته است که نکته جالب و امیدوارکننده جدید، این است که ملوانان کشتی‌های در حال عبور از اقیانوس هند نیز توافق کرده اند تا اطلاعات خود را در صورت برخورد با شواهدی مربوط به هواپیمای گمشده، آن‌ را به اطلاع مراجع برسانند.

«لیوتونگ لی» وزیر حمل و نقل مالزی 2 ماه پیش اعلام کرده بود که با شرکت آمریکایی قراردادی بسته که حداکثر تا سه ماه پس از زمان شروع عملیات جستجو، در صورت پیدا شدن نشانه ای از هواپیمایی که یافتن آن مدتهاست به معما تبدیل شده و یا جعبه سیاه آن، تا سقف 70 میلیون دلار به این شرکت پرداخت خواهد کرد.

وزیر حمل و نقل مالزی با ابراز امیدواری نسبت به پیدا شدن اثری از این هواپیما پس از چهار سال، اعلام کرده بود که توافق به این صورت است که شرکت امریکایی صرفا در صورتی که اثری را از لاشه هواپیما پیدا کند، پول دریافت خواهد کرد.

حدود یک سال پیش استرالیا، چین و مالزی پس از اقدامات گسترده اما ناموفق و صرف حدود 116 میلیون دلار اعلام کردند که به عملیات جستجوی این هواپیما پایان دادند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

صورت بازیگر زن به خاطر آسیب دیدن در صحنه فیلمبرداری 70 بخیه خورد + عکس

مردی در سن 99 ساله پی به ارتباط پنهانی زنش در جوانی برد و او را طلاق داد! + عکس

«من‌ و تو» برای خواننده پیشکسوت دردسر درست کرد + عکس

تهرانی ها آنلاین، مرده هایشان را تشییع می کنند!

حمله تروریستی وحشتناک به 300 خانواده که چشم انتظار بودند!

خانم آرایشگر دوست کثیف تلگرامی شوهرش بود!

جزئیات تهدید داور دربی تهران به مرگ!+فیلم

رای دادگاه  به نفع بازیگر زن تمام شد / این هنرپیشه از یک گروه رسانه ای اعاده حیثیت کرده بود +عکس

فوری / مرد ساروی پسرش را دار زد و پس از آن خودکشی کرد

علت انفجار و آتش سوزی شدید زاغه مهمات تیپ 292 زرهی دزفول

شلیک مرگبار زن شجاع لردگانی به مرد متجاوز / نیمه شب تنها بودم که مرد شیطان صفت وارد اتاق خوابم شد

دختر 14 ساله به اصرار خواهرش با شوهر او ارتباط شوم گرفت / نیما و سارا به آخر شرط بندی نرسیدند! + عکس

زایمان شگفت انگیز در کرج

آتوسای 12 ساله 2 شب به اختیار خودش در خانه شیطان خوابید!

کدخبر: 364368 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟