سیل 9 جاده در جنوب سیستان ‌و بلوچستان را بست

ایوب کرد اظهار داشت: مسیر چاهان نیکشهر به زرآباد کنارک از هفتم اسفند تاکنون براثر سیلاب همچنان بسته است.

وی افزود: بارندگی و طغیان رودخانه های محلی از شب گذشته موجب بسته شدن پنج راه روستایی و فرعی در شهرستان فنوج و یک راه اصلی بین این شهرستان با رمش استان هرمزگان شده است.

وی ادامه داد: همچنین بامداد امروز 2 مسیر فرعی بزمان - دلگان و جلگه - چاه اسحاق بر اثر طغیان رودخانه های محلی بسته شده است.

وی گفت: بارندگی های خوب چند روز اخیر موجب طغیان رودخانه های فصلی و انسداد برخی راههای ارتباطی شده است.

به گفته مرتضی فرجی کارشناس هواشناسی Meteorology سیستان و بلوچستان بیشترین بارندگی در شبانه روز گذشته با 39 میلی متر مربوط به بهشت آباد بمپور در جنوب این استان بوده است.

وی ادامه داد: از شب گذشته بارش های خوبی در سطح سیستان و بلوچستان گزارش شده که بیشترین آن بعد از بمپور، با 27 میلی متر در توابع فنوج، 20 میلی متر در توابع خاش، 18 میلی متر در توابع سرباز و 17 میلی متر در توابع سراوان رخ داده است.

وی افزود: بارندگی ها تا روز شنبه در سطح سیستان و بلوچستان به ویژه نیمه جنوبی تداوم دارد.

وی تصریح کرد: در این مدت احتمال بارش در محدوده شهرستان های فنوج، قصرقند، نیکشهر، غرب سرباز و ارتفاعات جنوبی دلگان، بزمان، ایرانشهر و سراوان بیشتر است به طوری که در برخی مناطق سیلابی شدن مسیل ها و آبگرفتگی معابر رخ خواهد داد.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.

این استان به لحاظ شرایط جغرافیایی و وسعت زیاد در برخی مواقع همزمان چندین پدیده از جمله توفان، خشکسالی، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 362043 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟