افزایش قربانیان توفان فیلپین به بیش از 200 تن
حجم ویدیو: 612.91K | مدت زمان ویدیو: 00:00:10

توفان «تمبین» باعث بروز سیل، رانش زمین و جریان گل در جزیره میندانائو، دومین جزیره بزرگ فیلیپین شده است. گزارش‌ها حاکیست که ده‌ها نفر نیز ناپدید شده‌اند.

هرچند توفان‌های از این دست بارها در فیلیپین رخ داده است، جزیره میندانائو معمولا هدف آنها قرار نگرفته بود. در روستاهایی که در مسیر توفان تمبین بوده‌اند، آب رودخانه‌ها بالا آمده و خانه‌های روستائیان را برده است.
دو شهر پیاگاپو و توبود شدید‌ترین آسیب‌ را دیده و بسیاری از خانه‌ها به دلیل برخورد تخته‌سنگ‌ها تخریب شده‌اند.
خبرگزاری فرانسه به نقل از ‌گری پارامی، یکی از مقام‌های پلیس Police محلی، گزارش داده که فقط در توبود ۱۹ نفر جان خود را دست داده‌اند؛ همچنین روستای دالاما در اثر سیل نابود شده است.
این مقام پلیس می‌گوید: «سطح آب روخانه بالا آمد و خانه‌ها را با خودش برد. دیگر روستایی آنجا نیست.»
او افزود که داوطلبان در میان گل و لای برای نجات بازماندگان احتمالی تلاش می‌کنند. عملیات امداد به علت قطع برق و خطوط ارتباطی به کندی پیش می‌رود.
سرعت توفان تمبین حدود ۸۰ کیلومتر در ساعت گزاش شده است. این توفان از جزیره میندانائو عبور کرده و هم اکنون در حال تغییر مسیر به غرب فیلیپین است.
انتظار می‌رود که توافق تا سه روز آینده به نواحی جنوبی ویتنام برسد.
یک توفان استوایی دیگر نیز هفته پیش ده‌ها نفر را در مرکز فیلیپین کشت.
در سال ۲۰۱۳ میلادی هم توفان هایان - که از آن به عنوان بزرگ‌ترین فاجعه طبیعی فیلیپین در دهه‌های اخیر یاد می‌شود - به مرگ حداقل پنج هزار نفر و بروز خسارت‌های مالی گسترده‌ای منجر شد.

افزایش قربانیان توفان فیلپین به بیش از 200 تن

افزایش قربانیان توفان فیلپین به بیش از 200 تن

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 340030 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟