خانه‌های کاه‌گلی «هجدک» کرمان با زلزله 6/1 ریشتری فروریخت + عکس

 ساعت 6:2 صبح دیروز مردم استان کرمان به خصوص شهرستان راور با احساس زمین لرزه‌ای سراسیمه از خانه‌هایشان بیرون آمدند. دقایقی بعد بررسی‌ها نشان داد زلزله‌ای به بزرگی1/6 ریشتر منطقه هجدک شهرستان راور را لرزانده است. بر اساس این گزارش این زمین لرزه خوشبختانه تلفات جانی نداشته، اما خانه‌های کاهگلی را فروریخته و 42 نفر را روانه بیمارستان کرده است. 
سردار غلامعلی ابوحمزه، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از اعزام اکیپ‌های سپاه و بسیج استان به منطقه زلزله‌زده خبر داد و گفت: اکیپ‌های سپاه و بسیج استان کرمان در کمتر از 45 دقیقه پس از وقوع زلزله هجدک راور در منطقه حضور یافتند و سپاه برای کمک به مردم در گوشه‌ گوشه استان آماده است. به گفته وی اکیپ‌های سپاه و بسیج به مناطق زلزله‌زده هجدک راور اعزام شدند تا برآوردهای اولیه را داشته باشیم و بتوانیم در صورت وجود مشکل خاصی به مردم کمک کنیم. بر اساس اعلام مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان، زمین‌لرزه تاکنون بیش از 52 مصدوم در حد شکستگی پا و تروما داشته که به بیمارستان شهید باهنر کرمان مراجعه کرده‌اند که تعداد زیادی از آنها به دلیل ترس از زلزله دچار آسیب شده‌اند. به گفته هادی سلطانی، مدیر روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان کرمان اقلام مورد نیاز برای اسکان اضطراری زلزله‌زدگان هجدک کرمان از جمله چادر و اقلام زیستی مانند آب معدنی و کنسروجات از کرمان، زرند و راور به منطقه زلزله‌زده هجدک ارسال شده است و این اقلام در انبار هلال‌احمر دپو می‌شود تا در صورت نیاز اسکان اضطراری زلزله‌زدگان صورت گیرد. پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور پس از نخستین جلسه ستاد بحران در منطقه زلزله زده گفت: آمار خسارت‌های وارده باید سریعاً مشخص شود که این خسارت‌ها از جمله در مناطق مسکونی، ابنیه و اماکن عمومی است و بیشترین خسارت را به قنات‌های منطقه شامل 100 رشته قنات به‌دلیل شدت لرزش‌ها و مدت زمان طولانی آن داشتیم. 
رئیس سازمان امداد و نجات درباره این حادثه Incident گفت: ارزیابی 70 روستا به پایان رسیده است که مشخص شد چهار روستا احتیاج به اسکان موقت و اضطراری دارند که با هماهنگی‌های انجام شده تا عصر اسکان اضطراری آنها پایان می‌یابد. به گفته وی روستای کوهک با 122 خانواده و حدود 622 نفر سکنه 30 تا 70 درصد تخریب شده است. هادی شهسواری، مدیر کل امور روستایی استانداری کرمان با بیان اینکه تاکنون هیچ خسارت جانی نداشته‌ایم، گفت: در خانه‌های روستایی که مستحکم نبوده‌اند خرابی دیوار داشته‌ایم، اما خانه‌های قدیمی دو روستای گورک و هنک تخریب شدند و قطعی برق و تلفات دامی در این دو روستا گزارش شده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

وحید خزائی در ترکیه دستگیر شد + عکس

پرویز در زباله های زنان مجرد همسایه به دنبال چه می گشت؟ / او آنها را زیر نظر داشت تا..!

جمشید می خواست مریم را از چنگ 3 جوان شیطان صفت آزاد کند ولی خودش ..!

زنم را آزار دادم تا طلاق بگیرد و با خواهر حمید ازدواج کنم ولی !!

دسیسه شوم برای دختر 16 ساله بیمار در خراسان رضوی

پرس شدن مرد 60 ساله در مغازه پروتئینی در تهران + عکس

این روستای عجیب هر شب دفن می شود! + تصاویر

اولین فیلم لحظه ی زلزله کرمان / هراس از زلزله مردم کرمان را به خیابان ها کشاند + عکس

زندگی مرد مازندرانی با جسد زنش!

دخترکی به نام نوشین که در کوه ماند تا اینکه ..! + تصاویر

اعتراف شوم زن شوهردار به ارتباط با مرد غریبه در چالوس

گفتگو با صابر قبل از اعدام در زندان کرج / فقط نگران مادرم هستم!

اقدام زشت امیر تتلو مقابل دوربین + فیلم

بارداری دختر بی نوا در شکنجه گاه ناپدری

100 ساعت شکنجه زن جوان در برابر دوربین / پلیس تهران کشف کرد

عروس چاق، داماد لاغر را به دردسر انداخت / ستاره از شوهرش خواست چاق شود ولی ..!

کدخبر: 332963 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟