فیلم لحظه فوران وحشتناک آتش از چاه نفت 147 رگ سفید + عکس
حجم ویدیو: 5.04M | مدت زمان ویدیو: 00:00:48

شرکت ملی حفاری ایران اعلام کرد: درنخستین نشست پیش از عملیات که با حضور مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران و مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و با شرکت مدیران ارشد و متخصصین مهار و کنترل چاه در موقعیت ستاد اجرایی عملیات مهار در منطقه رگ سفید تشکیل شد، کارشناسان و متخصصین به ارائه گزارش کارشناسی اولیه پرداختند.همچنین در این جلسه چگونگی بررسی عملیات کنترل چاه مورد بحث و تبادل نظر فنی قرار گرفت و مقرر شد تیم‌های تخصصی، عملیاتی پشتیبانی براساس برنامه مهار چاه و با درخواست کمیته مدیریت بحران شرکت به منطقه اعزام شوند.در این جلسه همچنین مقرر شد امکانات مورد نیاز براساس برنامه اصلی ترسیم شده از سوی هر دو شرکت و در صورت نیاز از دیگر بخش‌ها تأمین و در اسرع وقت در اختیار تیم‌های عملیاتی قرار گیرد.

مدیران ارشد و متخصصین مهار فوران چاه نیمه شب دوشنبه از نزدیکترین فاصله، از شرایط چاه 147 رگ سفید بازدید مجدد به عمل آوردند.عملیات کنترل فوران این چاه با استقرار ماشین‌آلات سنگین راه‌سازی و ایجاد جاده دسترسی به محل چاه از شامگاه یکشنبه آغاز شد.چاه شماره 147 رگ سفید ظهر یکشنبه 7 آبان در هنگام عملیات حفاری به علت فوران گاز از کنترل خارج و منجر به سوختن دکل 95 فتح شرکت ملی حفاری شد؛ در این حادثه Incident دو نفر از کارکنان عملیاتی شرکت به نام‌های «فرزاد ارزانی بیرگانی و محمد سلیمی چگینی» جان باختند.

تشکیل 3 تیم فنی تخصصی عملیاتی

سعید قربانی دبیر کمیته مدیریت بحران شرکت ملی حفاری ایران از تشکیل 3 تیم فنی تخصصی در موقعیت چاه شماره 147 رگ سفید خبر داد.وی گفت: این تیم‌های تخصصی از سوی مدیرعامل و رئیس کمیته مدیریت بحران شرکت تشکیل و بلافاصله کار خود را آغاز کردند. سرپرستی این تیم‌ها را نیز معاونان مدیرعامل در عملیات حفاری، خدمات تخصصی و مدیریت پروژه‌های حفاری برعهده دارند.قربانی اظهار داشت: تمامی کارکنان دستگاه حفاری 95 فتح و نیروهای اعزامی در سلامت کامل بسر می‌برند و هم‌اکنون عملیات مهار چاه با تلاش و همت مضاعف کارکنان آغاز شده است.

بسیج همه امکانات برای مهار دکل 95 حفاری

محسن دلاویز نماینده ویژه وزیر نفت در حادثه دکل 95 شرکت ملی حفاری ایران نیز در این باره گفت: بررسی ابعاد حادثه و الزامات پیش رو به منظور ساماندهی شرایط در کوتاهترین زمان ممکن در دستور کار قرار دارد و همه امکانات به این منظور بسیج شده است.وی که پس از وقوع حادثه برای دکل 95 شرکت ملی حفاری ایران، شامگاه هفتم آبان راهی محل حادثه شده بود، عصردیروز درباره آخرین وضعیت حاکم بر منطقه توضیحاتی داد و گفت: کمیته بحران که از روز یکشنبه با حضور مدیران عامل شرکت ملی حفاری، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران و دیگر مدیران و متخصصین مربوطه تشکیل شده است، به طور مستمر و دقیق، بررسی ابعاد حادثه و الزامات پیش رو را به منظور ساماندهی شرایط در کوتاهترین زمان ممکن در دستور کار دارد و همه امکانات به این منظور بسیج شده است.وی گفت: مدیر امور تولید شرکت ملی نفت نیز به منطقه آمد تا از نزدیک در جریان جزئیات امور قرار گیرد و در کمیته بحران حاضر شود.دلاویز با اشاره به سخت گذر و تپه‌ای بودن محل وقوع حادثه، اظهارداشت: با وجود این، تمهیدات لازم اندیشیده شده و تلاش‌ها و پیگیری‌ها برای مهارحادثه با جدیت در دست اقدام است.

حادثه فوران گاز از درون چاه شماره ۱۴۷ رگ‎سفید که تا عمق ۲۶۱۰ متری حفاری شده است، ظهر هفتم آبان هنگام عملیات لوله‎بالا به وقوع پیوست و سبب آتش‎سوزی دکل ۹۵ شد.میدان نفتی رگ‌سفید از میدان‌های نفتی جنوب غربی ایران است که در نزدیکی بندر هندیجان، در استان خوزستان قرار دارد؛ محل وقوع حادثه در مرز استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و خوزستان واقع شده است.

ورود مجلس به حادثه

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: با توجه به آتش‌سوزی دکل نفتی رگ سفید گچساران تیمی از کمیسیون انرژی با حضور در این محل ابعاد حادثه را مورد بررسی قرار می‌دهند.اسدالله قره‌خانی اظهار داشت: دکل نفتی رگ سفید گچساران متأسفانه دچار آتش‌سوزی شده و خسارات و تلفاتی را به همراه داشته که بر همین اساس کمیسیون انرژی مجلس با اعزام تیمی از این کمیسیون این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهد.وی همچنین افزود: وزیر نفت در این زمینه دستوری را مبنی بر پیگیری و بررسی ابعاد حادثه و اطفای حریق صادر کرده است که هر چه زودتر دلیل این حادثه روشن شود.

امداد‌رسانی بالگرد اورژانس هوایی

رئیس مرکز مدیریت حوادث Accidents و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز از امدادرسانی بالگرد اورژانس هوایی در این حادثه خبر داد.

جلال پورانفرد گفت: در این انفجار متأسفانه دو نفر طعمه حریق شدند.در پی دریافت این خبر از مرکز پیام ۱۱۵ گچساران، بلافاصله بالگرد اورژانس هوایی به محل حادثه اعزام شد. پس از بررسی‌های لازم توسط کارشناس‌های اعزامی، متأسفانه دریافتیم که بر اثر انفجار و آتش زیاد، دو نفر در آتش سوخته‌اند.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی اعلام کرد، آتش دکل نفتی به حدی است که خاموش کردن آن چند روز به طول می‌انجامد و تلاش گروه اطفای حریق دکل نفتی جهت خاموش کردن ادامه دارد.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران هم در خصوص علت آتش‌سوزی و انفجار دکل بیان کرد: علت این انفجار، فوران چاه بوده است. آتش‌سوزی نیز همچنان ادامه دارد و تاکنون مهار نشده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز وحشیانه به دختر 16 ساله در پارک جنگلی + عکس

تجاوز به دختر 19 ساله در کوچه خلوت سینما + عکس

تجاوز به زن جوان پای بساط مواد مخدر

دستمال قرمز را دور گردنش انداختم / او نامزد داشت و از من درخواست شرم آور کرد!+ عکس

همخوابی پروین 47 ساله با امین 18 ساله چرا به دادگاه کشید؟! + عکس

مزاحمت برای زنان در پارک قائم تهران با لباس امیر ارتش + عکس

سرو نان از سطل آشغال در ساندویچی مترو + فیلم

حمله بوفالوی خشمگین به زن باردار + عکس

مرگ گربه هانیه توسلی و واکنش احساسی این بازیگر + عکس

آخرین عکس مرد متاهل با زن جوان قبل از ناپدید شدن / مرد اعتراف نمی کند! + عکس

راننده پراید 2 دزد موتورسوار را زیر گرفت و کشت / این مرد دستگیر شد!

مرگ غم انگیز مسعود در برابر چشمان همسر و فرزندش

زینب دختر آبادانی که به خاطر داشتن حجاب با چادر خودش خفه شد! + عکس

مرد دیوانه زنش را کشت و آتش زد + تصاویر

نقشه وقیحانه یک رییس بانک برای دختر نوجوان+ تصاویر

اقدام عجیب خانم مجری تلویزیون در برنامه زنده + فیلم

تصاویر نا متعارف از مصرف شیشه حین دستگیری در حضور پلیس تهران!

تجاوز کارگردان معروف سینما به پسر 14 ساله / رسوایی بزرگ + عکس

ماجرای حمله مردان خشن به دو آرایشگاه زنانه در تبریز

 

کدخبر: 322331 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟