توفان 2 ساعت دیگر اردبیل را درمی نوردد

اخطاریه هایی که از طرف اداره کل هواشناسی استان اردبیل مبنی بر وزش بادهای شدید (در مناطق مرکزی استان گاهی تا سرعت ۱۳۰ کیلومتربرساعت) در روز دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ صادر شده ، صرفاً برای جلوگیری از خسارات و یا کاهش خسارات محتمل صادر شده و در راستای امنیّت و ایمن سازی است؛ تندباد یک پدیده طبیعی در هنگام تغییر فصل است، امّا این بار کمی شدیدتر نمایان خواهد شد.

این شدت وزش باد طی سال های گذشته بارها در مناطق مختلف استان اتفاق افتاده است و با طوفان های حاره ای تفاوت های زیادی دارد. وزش باد تا صبح دوشنبه در بیشتر مناطق استان بصورت عادی گاهی تند است. با کاهش فشار هوای سطح زمین از حدود ساعات ۱۰ صبح روز دوشنبه ۸ آبان، وزش باد در مناطق مرکزی استان بتدریج افزایش می‌یابد.

اوج وزش باد حوالی ظهر است و پیش بینی می شود سرعت وزش باد بین ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت در نوسان است و سرعت بادها می تواند تا ۱۳۰ کیلومتربرساعت بصورت لحظه ای و کوتاه مدت افزایش یابد. از حوالی ساعت ۱۵ تا ۱۶ از شدت وزش باد بتدریج کاسته شده و از عصر دوشنبه در انتظار کاهش محسوس سرعت باد هستیم.

در داخل مناطق شهری بعلت وجود ساختمان ها و بافت شهری سرعت بادهای شدید بصورت متداوم احساس نخواهد شد بلکه بیشتر بصورت جستی و تندبادهای موقتی رخ خواهد داد که این خود می تواند موجب تکان لحظه ای بعضی اجسام واشیاء ناپایدار شود. اما در مناطق برون شهری، وزش بادها بصورت ممتد و مداوم و با شدت بالا تا چند ساعت ادامه یابد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 321873 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟