به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی اظهار کرد: 5 نفر طی 6 ماه نخست امسال در مازندران بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد فوتی‌های ناشی از گازگرفتگی 6 نفر بود، یک مورد کاهش داشت.
وی ادامه داد: از کل فوت‌شدگان ناشی از مسمومیت با گاز در 6 ماهه نخست امسال چهار مرد و یک زن هستند.
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران بیان کرد: براساس این گزارش بیشترین آمار مرگ ‌و میر ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در شهرستان‌های نکا و آمل هر کدام دو مورد بیشترین، بهشهر با یک مورد کمترین فوتی ثبت‌ شده است.
این مسؤول یادآور شد: فروردین با چهار فوتی بیشترین و خرداد با یک مورد فوتی کمترین ماه گزارش شده است.
عباسی با اشاره به فوت تعداد 30 نفر (23 مرد و بقیه زن )از هم‌وطنان در سال گذشته گذشته بر اثر مسمومیت با گاز نسبت به ضرورت رعایت نکات ایمنی در شروع فصل سرما هشدار داد.
وی با تأکید بر ضرورت رعایت نکات ایمنی در شروع فصل سرما، خاطرنشان کرد: گاز مونوکسید کربن مرگ‌آور است و شهروندان باید در هنگام استفاده از تجهیزات گرمایشی گاز سوز مراقب باشند.
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران افزود: شهروندان هنگام استفاده از وسایل گرمایشی برای گرم نگهداشتن فضای درون خانه و محل فعالیت باید نکات ایمنی را در نصب و به کارگیری وسایل گرمایشی رعایت کنند.
این مسؤول اظهار کرد: شهروندان هنگام استفاده از وسایل گرمازا باید به سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی و باز بودن مسیر خروجی گاز مونوکسید کربن توجه داشته باشند.
عباسی بیان کرد: استفاده از آبگرمکن یا بخاری‌های دارای نقص فنی و فاقد دودکش یا دارای دودکش بدون عملکرد مناسب در منزل بیشترین موارد ابتلا به مسمومیت را تشکیل می‌دهند.
وی سردرد و سرگیجه، تهوع و استفراغ و درد شکمی و سپس حالت بیهوشی، تشنج و اغما، سفتی عضلات، افزایش تعداد تنفس، کاهش فشار خون و گاه تنگی مردمک‌ها را از علائم مسمومیت با گاز مونوکسید کربن برشمرد و شدت این علائم در بیماران قلبی بیشتر است.
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران توجه به توصیه‌های همچون روشن نکردن آتش در فضای بسته و محدود که تهویه کافی و مناسب ندارد ، روشن نگه نداشتن اتومبیل در فضای بسته گاراژ، استفاده از کلاهک مناسب برای دودکش‌ها ، نصب صحیح لوله بخاری و آبگرمکن در کاسته شدن تلفات ناشی از گاز گرفتگی موثر دانست.
این مسؤول ادامه داد: شهروندان علاوه بر نصب تهویه مناسب برای آشپزخانه و حمام منزل، از نصب آبگرمکن در حمام و نیز روشن کردن شعله‌های اجاق گاز در آشپزخانه به‌منظور گرم نگه‌داشتن محیط داخل خانه خودداری کنند.
عباسی در پایان گفت: چنانچه از بخاری‌های گازسوز برای گرمایش محیط استفاده می‌کنید باید مختصری تهویه از طریق در یا پنجره در فضا ایجاد نکرده و از درزبندی و بستن کامل منافذ خودداری کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

اعتراف تازه داماد به رها کردن نوعروس در جاده شهریار / دختر دانشجو ناپدید شد تا اینکه!!!+عکس

فوتبالیست ایرانی از دست همسرش با خوردن سم خودکشی کرد

جزئیات جدیدی از پرونده سارق مسلح بانک‌های شیراز و اصفهان

3 زن به حکم دادگاه برای عنکبوت زرد اعتراض کردند / ما به خواسته خودمان به ویلا نرفتیم!

عاقبت دزدی از پلیس! + فیلم

لحظه برخورد صاعقه با یک درخت در کالیفرنیا + فیلم

5 کشته و زخمی در تصادف شدید پراید و تریلی در محور بیرجند- قاین +تصاویر

اولین فیلم از محل انفجار مهیب کامیون انتحاری در پایتخت سومالی

حمله وحشیانه به دختر 17 ساله در اسفراین / تبهکار در ملاعام گردانده شد + فیلم و عکس

12 سالم بود که شوهر مادرم مرا آزار داد / او مادرم را طلاق داد و مرا دزدید و حالا! + عکس

در ویلا به ما تجاوز شد / 3 زن به حکم دادگاه تهران برای عنکبوت زرد اعتراض کردند

تجاوز به کودکان متکدی در پاتوق‌های زیر پوستی تهران

عجیب ترین محاکمه برای عجیب ترین جرم!

ماجرای کارت های سهام عدالت / هشدار مراقب باشید!

حرف های شنیده نشده قاضی پرونده زندان کهریزک سال 88 + عکس

فیلم لحظه درگیری پلیس ایران با گروهک تروریستی در لار +عکس

تکه تکه کردن خانم معلم به دست قاتل آشنا!/در نظرآباد رخ داد

کدخبر: 316746 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟