ضرب الاجل دادستان به مسئولان برای رسیدگی به سیل‌زدگان

معاون دادستان مرکز خراسان رضوی در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم Crime روز گذشته با بیان این مطلب گفت: در پی افزایش شکایت های مردمی و آسیب دیدگان سیل ویرانگر در چند شهر شمالی استان، دادستان مرکز خراسان رضوی و دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال، دستور ویژه ای برای رسیدگی سریع به شکایت های مردمی و پیگیری قاطعانه حقوق شهروندان خسارت دیده از سیل اخیر را صادر کرد.

قاضی Judge بخشی محبی افزود: به دنبال دستور دادستان، تحقیق و بازدید میدانی از روستاهای سیل زده در دستور کار قرار گرفت و مشکلات و شکایات سیل زدگان و همچنین کمبودها و بی توجهی های برخی مسئولان بعد از وقوع سیل برای رسیدگی به وضعیت اسفبار مردم در شهرها و روستاهای خسارت دیده از نزدیک بررسی شد.

این مقام قضایی با بیان این که مردم از کم توجهی و سهل انگاری برخی از مدیران و مسئولان شهرستان های سیل زده ناراضی بودند، تصریح کرد: تعداد زیاد شکایت های مردمی درباره حوادث Accidents قبل، هنگام و بعد از وقوع سیل بیانگر آن است که بعضی از مسئولان وظایف قانونی خود را به درستی انجام نداده اند که همین موضوع نیز منجر به افزایش خسارت های جانی و مالی شده است.

قاضی محمد بخشی محبی خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده توسط دادستانی شهرهای کلات و درگز، هشدارهای لازم برای اقدامات پیشگیرانه درباره وقوع سیل به اهالی و حتی برخی از مسئولان و دست‌اندرکاران داده نشده است و در بعضی از موارد نیز اطلاع رسانی در خصوص احتمال وقوع سیل در گروه ها و شبکه های مجازی به اشتراک گذاشته شده است.

این مقام مسئول در دستگاه قضایی افزود: جلوگیری نکردن از ورود گردشگران به مناطق آسیب پذیر، رسیدگی نکردن مسئولان به وضعیت اسفبار رودخانه های محلی و اجرانشدن طرح های آبخیزداری و ... از جمله مواردی است که موجب افزایش خسارت های جانی و مالی شده است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

مسئول پیگیری حقوق عامه استان خراسان رضوی اضافه کرد: طبق اظهارات اولیه مسئولان و مدیران منطقه‌ای و استانی که در رسانه ها به آن پرداخته شد آمار جان باختگان ناشی از سیل در خراسان رضوی 9 نفر و تعداد افراد مفقود شده را 38 تن اعلام کردند، این درحالی است که در حال حاضر و طبق آمار موجود حدود چهار یا پنج نفر قربانی سیل شده اند و از وضعیت افراد مفقودی نیز آمار دقیقی ارائه نشده است ؛ بنابراین مسئولان باید با اطلاع رسانی این گونه ابهامات را نیز رفع کنند.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادستان مشهد همچنین در پاسخ به سوال یک خبرنگار  که گردشگران و آسیب دیدگان از سیل که از شهرهای دیگر در مناطق سیل زده حضور داشتند ، برای اعلام شکایت به کجا مراجعه کنند نیز گفت: افرادی که در پی وقوع سیل در شمال خراسان دچار خسارت شده اند و این موضوع در ادارات ذی‌ربط شهرستان ها ثبت شده است می توانند برای اعلام شکایت به معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد واقع در خیابان کوهسنگی مراجعه کنند.

قاضی بخشی محبی همچنین به دستور ویژه دادستان مرکز خراسان رضوی برای رسیدگی سریع به شکایت‌های مردمی و وضعیت سیل زدگان اشاره کرد و افزود: در پی این دستور و طی هماهنگی های صورت گرفته برای رفع مشکلات مردم، مسئولان استانی متعهد شدند که بلافاصله و با تشکیل یک گروه کارشناسی به همه مشکلات اهالی منطقه در شهرهای سیل زده، رسیدگی کنند به همین خاطر نیز دادستانی با اعطای مهلت پنج روزه، خواستار رفع هرچه سریع تر مشکلات سیل زدگان شد؛ در غیر این صورت و با توجه به تاکیدات رئیس کل دادگستری خراسان رضوی و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، برای پیگیری حقوق عامه، رسیدگی قضایی به این پرونده با قاطعیت و بدون هیچ گونه اغماضی آغاز خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

سیدخلیل سجادپور

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فوری / قتل وحشیانه پسر ۱۱ ساله توسط همسایه شیطان صفت در تهران

دردسر ادابازی‌های عروس‌‌خانم برای خواهر مهربان داماد

پدر و مادر بنیتا دروغ گفتند / دادستان جنایی تهران در جلسه دادگاه گفت

خودکشی 2 کارگر لرستانی از ارتفاع وحشتناک/ آن ها پولشان را می خواستند + عکس

۱۲ سال زندان برای بازپرس ویژه قتل/این مرد در مازندران دروغ می گفت

مرگ ۲۵ مازنی با خوردن قرص برنج

فوری / حمید صفت قصاص می شود!/خانواده مقتول خواستار شد + عکس

دستگیری یک داعشی در شهرک اندیشه شهریار / او با 300 ماموریت انتحاری در ایام محرم وارد ایران شده بود

7 حکم قطعی محکومیت محمود احمدی‌نژاد‌ ابلاغ شد

آزار و اذیت نگار 4 ساله توسط ناپدری بیرحم / این دختر کنار پمپ بنزین می خوابد

آخرین دست‌ نوشته پدر بی رحم چه بود؟ +عکس

سرقت خودرو حامل نوزاد +عکس

شب «بله برون» من و وحید خیلی کوتاه بود! / وقتی شوهرم به زندان رفت

شیطان صفت 101 ساله با شکایت یک دختر محکوم شد + عکس

50 میلیون تومان هزینه یک استکان چای داغ برای قاتل + عکس

با زن دوست صمیمی ام ارتباط شیطانی گرفتم و یک دختر مرا به زندگی بازگرداند!

قتل شهردار در گورستان ! +عکس

قتل در لبنیاتی شهرک مسعودیه + عکس

سـریال اتوبوس های مرگ! +عکس

فیلم / درگیری هواداران پرسپولیس با هواداران الاهلی / مهدی طارمی دخالت کرد

کدخبر: 305299 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟