سرنوشت شوم  سرباز قصر شیرین در انفجار مین

نعمت الله نازپرورده معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین گفت: این سرباز وظیفه از نیروهای ارتش حین نصب چادر و بیل زدن زمین با شی منفجره باقی مانده از زمان جنگ تحمیلی برخورد کرد که در اثر این انفجار انگشتان پای وی قطع شد.

وی اظهار کرد: بلافاصله فرد مصدوم با یک دستگاه بالگرد برای انجام اقدام های درمانی و مداوا به یکی از مراکز درمانی استان کرمانشاه منتقل شد.

از ابتدای امسال تاکنون هفت مورد انفجار در شهرستان مرزی قصرشیرین رخ داده که در اثر این انفجارها سه تن مجروح، 10راس دام تلف و هشت راس دام نیز آسیب دیدند و یک دستگاه تراکتور، 2 دستگاه بلدوزر و یک دستگاه بیل مکانیکی نیز دچار خسارت مادی شدند.

پارسال در مجموع 20 مورد انفجار مین به جا مانده از جنگ تحمیلی در این شهرستان مرزی رخ داد که در اثر آن یک تن کشته و 12 تن مجروح و یا دچار موج گرفتگی شدند.

نیروهای نظامی، کشاورزان، روستاییان، عشایر منطقه و همچنین نیروهای پاکسازی کننده مواد منفجره در مناطق آلوده، از حادثه Incident دیدگان انفجار مین در شهرستان قصرشیرین هستند.

در 14 مورد از این انفجارها، 6 دستگاه بولدوزر متعلق به مرکز مین زدایی، یک دستگاه گریدر، 2 دستگاه کمباین و چهار دستگاه تراکتور کشاورزان فعال در منطقه دچار خسارت مادی شد و در سه مورد دیگر از این انفجارها، 11 راس گوسفند تلف شد.

جشن پاکسازی 700 هزار هکتار از زمین های آلوده به مین استان کرمانشاه بهمن ماه سال 91 با حضور مسئولان برگزار شد اما با این وجود از آن زمان تاکنون چند مورد برخورد خودرو یا انسان با مین های باقی مانده از زمان جنگ تحمیلی در نواحی مرزی این استان مشاهده شده است.

اکنون شرکت مین زدایی وابسته به وزارت دفاع در قالب چند تیم و نیروهای تخریب چی و ناظر و عوامل پشتیبانی در مناطق آلوده قصرشیرین مشغول بازنگری زمین های آلوده به مین هستند.

بازنگری به صورت دستی و 2 گروه مکانیزه توسط گروه های پاکسازی در منطقه در حال انجام است و همچنان نیز این عملیات ادامه دارد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش 27 هزار تن جمعیت دارای 186 کیلومتر مرز با عراق است که در زمان جنگ تحمیلی 2 سال کامل در اشغال نیروهای بعثی عراق بود و جنگ هشت ساله تحمیلی از این منطقه غربی کشورمان آغاز شد و آخرین نقطه پایان جنگ نیز این منطقه بود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی حوادث رکنا را از دست ندهید:

ماجرای مرگ عجیب دخترجوان و کوله پشتی 50 میلیون تومانی + عکس

۲ دختر تهرانی تازه‌ترین شاکیان افغان شیطان صفت

خودکشی دسته جمعی اشرار پس از دستگیری در لرستان

جشن تولد مرگبار برای پسر 8 ساله گرگانی + عکس

پسر 13 ساله از خواهرش در انبار کاه صحنه ای دیده بود، که دستور قتلش صادر شد / در گلستان رخ داد + عکس

ارتباط شوم پدر و مادرم مرا به بیراهه کشاند

سرنوشت غم انگیز دخترجوان در خانه عموی شیطان صفت + عکس

اعتراف مرد خراسانی به قتل همسر و فرزند با کلنگ! + عکس

حمله عجیب به منشی مطب در غرب تهران با اسلحله چوبی! + عکس

معمای قتل پسربچه درگندم زارهای «قلعه نو» تهران+ عکس

راز پرسه زنی دختر پسرنما در پارک شهرک اکباتان

کابوس های شبانه داماد با روح سرگردان نوعروس که خودکشی کرده بود + عکس

قتل در نزدیکی پمپ بنزین جاده مینودشت

سایه شوم مرگ در جاده دامغان-جندق / 3 تن کشته شدند

4 عامل پخش کننده فیلم و تصاویر آزاده نامداری در سوئیس شناسایی شدند / مجید کیست؟! + صوت

آزار شیطانی 3 دختر تهرانی در جوی آب!

رازگشایی از گنج زیرخاکی در دروازه تبریز + عکس

یک داعشی در فرودگاه لو رفت

کدخبر: 301258 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟