فاطمه قلی زاده مادر ۱۹ ساله ای که روز گذشته پس از انجام زایمان طبیعی در زایشگاه نیک نفس رفسنجان به یکباره دچار سیانوز شده بود بعد از9ونیم ساعت جدال نفس گیر تسلیم مرگ شد.

زارع عسکری گفت: بامداد روز گذشته جمعه ۳ شهریورماه حوالی ساعت ۳ بامداد این مادر19ساله به زایشگاه مراجعه کرده و روال طبیعی زایمان تحت نظر پزشک متخصص طی می شود و زایمان طبیعی با پیشرفت خوبی انجام می شود.

ساعت زایمان ۹ صبح بوده بیمار ساعت ۹:۴۵ جهت ترمیم اپی به اتاق عمل انتقال داده شده و پس از آن به ریکاوری منتقل شده و تا حدود ۱۱:۲۰ وضعیت بیمار طبیعی و بدون مشکل بوده است و حتی در این فاصله نوزاد نیز درآغوش مادر قرارمی گیرد.

وی تصریح کرد: از ساعت ۱۱:۲۰ به طور ناگهانی وضعیت بیمار تغییر و دچار افت شدید فشارخون و سیانوز گردیده است بلافاصله پس از اطلاع پزشک متخصص زنان و بیهوشی و با تشخیص احتمال خونریزی داخلی به اتاق عمل و تحت عمل لاپاراتومی قرار گرفت این عمل حدود ۱۵ دقیقه طول کشید و اطمینان پیدا شد که بیمار هیچگونه خونریزی داخلی نداشته اند.

وی ادامه داد: همزمان و پس از اتمام عمل مذکور اقدامات احیای مریض آغاز و چندین بار تکرار می شود؛ درحالیکه معمول اقدامات احیا نیم ساعت است اما نزدیک به ۵ ساعت کامل توسط پزشک متخصص زنان و بیهوشی تمام تلاش های ممکن از ماساژ قلبی تا شوک دادن و تزریق دارو بر روی مادر انجام می شود و نهایتا با کمک پرسنل ۱۱۵ مادر حوالی ساعت ۳ بعدازظهر به بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) منتقل و در بخش ICU بستری و ادامه درمان صورت می گیرد.

زارع عسکری با اشاره به ادامه درمان بیمار دربیمارستان وبا تجهیزات بیشتر گفت: در بیمارستان نیک نفس و علی ابن ابیطالب(ع) مادر تحت کنترل یک تیم ۸ نفره از متخصصین بیهوشی، زنان، قلب ، جراحی و جراحی عمومی و بیهوشی قرار داشته و تا ساعت ۱۹ یعنی بیش از ۹ ساعت مداوم تمام تلاش خود را انجام داده اند.

وی تاکید کرد: علت ناپایداری وضعیت بیمار و نهایتا فوت وی تا این مرحله در اثر آمبولی مایع آمینیوتیک تشخیص داده شده است ولی تشخیص نهایی وقطعی منوط به نتیجه کالبد شکافی وبررسی پاتولوژی خواهد بود.

وی اظهار داشت: با قطعیت می گویم کاری نبوده است که بتوان برای این مادر انجام داد و توسط پزشکان انجام نشده باشد ، آنان ۹(۵ساعت در زایشگاه نیک نفس و ۴ ساعت در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) )تمام تلاش خود را انجام دادند.

زارع عسکری با بیان اینکه هیچ مرگی همچون مرگ مادر در هنگام زایمان نوزاد قلب انسان را جریحه دار نمی کند تصریح کرد: ضمن عرض تسلیت به خانواده این مادر از انان درخواست می شود که آرامش خود را حفظ نمایندو اطمینان داشته باشند روند بررسی و رسیدگی پرونده و اقدامات درمانی از همین امروز با روال کاملا علمی و منطقی و منصفانه انجام خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از بستگان این مادر جوان دعوت می شود در صورت لزوم برای دریافت توضیحات بیشتر و رفع ابهامات خود به این مرکز درمانی مراجعه کرده و توضیحات پزشکان متخصص را شنیده و پاسخ سؤالات خود را دریافت نمایند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی رکنا را از دست ندهید:

پدر آتنا اصلانی برای اولین بار خندید! + عکس

فیلم کتک کاری یک زن با دوست دختر شوهرش در یکی از خیابان های تهران

قاضی معروف پرونده‌های قتل، وکیل حمید صفت شد + عکس

ماجرای کشته‌شدن "مار دست‌ و پا دار" در جهرم! + عکس

اعدام در ملأ عام برای قاتل آتنا اصلانی + عکس

شکار 2 دختر شهرستانی با تاکسی تهران + عکس

محکومیت استاد دانشگاه به خاطر فریب دختر دانشجو در تهران + عکس

متین از من خواست تا مادرش را ببینم وقتی به خانه همسایه رفتم او تنها بود و ...

اعتراف شیطان به بلایی که سر دختر 14 ساله و 2 زن جوان آورد + عکس

اولین گفت و گو با قاتل وحشی در تهران + عکس

دختری که پدرش را کشت و با اره تکه تکه کرد

پدر پارس آبادی قاتل فرزندش را بخشیدند

مواجهه پدر و مادر آتنا اصلانی با شیطان پارس آباد در اولین جلسه دادگاه + عکس های دیدنی

این زوج خوشبخت 16سال است که فقط روزها باهم زندگی می کنند!+عکس

مرگ غم انگیز مادر 19 ساله باردار پس از 9 ساعت جدال بامرگ در رفسنجان

جنگ روانی قاتل «آتنا» در دادگاه + عکس

 

کدخبر: 298627 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟