مرگ 8 نفر و نجات بیش از 200 نفر در سیل خراسان رضوی
حجم ویدیو: 1.57M | مدت زمان ویدیو: 00:00:29

محمد مقدوری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی: گفت بر اثر سیل مزبور پنج نفر در شهرستان کلات، 2 نفر در شهرستان درگز و یک نفر در شهرستان نیشابور جان خود را از دست دادند. 
وی اظهار کرد: در جریان سیل امروز 21 روستا در شهرستان های کلات، درگز، نیشابور، قوچان و مشهد گرفتار سیلاب شدند که اقدامات لازم برای امداد و نجات افراد گرفتار در سیل با بسیج امکانات و نیروها در حال انجام است. 
وی گفت: تاکنون 49 نفر در شهرستان کلات و 100 نفر در شهرستان درگز توسط نیروهای امدادی از سیلاب نجات یافته و اسکان داده شده اند. 
مقدوری افزود: افراد بسیاری نیز در محدوده روستای آل و اطراف سد کارده مشهد گرفتار سیلاب شده بودند که 40 نفر از آنان توسط نیروهای امدادی نجات یافته و به مشهد منتقل شدند و برخی نیز که با توجه به حجم سیلاب امکان انتقال آنان وجود نداشت، در روستای آل اسکان یافتند. 
وی اظهار کرد: هنوز تعداد بسیاری از خودرو های نجات یافتگان در سیلاب گرفتار است و اولویت ما نجات جان افراد و سرنشینان آنها بوده است. 
وی گفت: با دستور استاندار خراسان رضوی، شورای مدیریت بحران شهرستان های استان امشب فعال بوده و عملیات شناسایی و امداد همچنان ادامه دارد. 
مقدوری افزود: بخشی از علت بروز این شرایط ناشی از بی توجهی مردم به اطلاعیه های ستاد مدیریت بحران استان و هشدارهای هواشناسی نسبت به بارش های رگباری و جاری شدن سیل و اتراق کردن آنان در اطراف مسیل ها و کانال های عبور سیلاب بوده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 293429 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟