به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، هواپیمای بوئینگ خطوط هوایی مالزی 26 تیر 1393 زمانی که از آمستردام هلند به مقصد کوالالامپور در پرواز بود، در منطقه ای مرزی در شرق اوکراین نزدیک مرز روسیه سقوط Fall کرد و همه مسافران که از ملیت های مختلف از جمله مالزی، هلند، استرالیا، اندونزی، انگلستان، آلمان، بلژیک، فیلیپین، کانادا و نیوزیلند بودند، کشته شدند.
روزنامه روسی ماسکوفسکی کامسامولتس امروز (دوشنبه) در بخش اخبار آنلاین خود نوشت: پوروشنکو در سومین سالروز سقوط هواپیمای مالزی در محل حادثه Incident حاضر شد و یاد قربانیان سانحه هوایی را گرامی داشت.
وی در توییتر خود نیز نوشت: در برابر 298 قربانی بی گناه این حادثه سر تعظیم فرود می آوریم که موشک روسی سه سال پیش زندگی آنها را گرفت.
پوروشنکو همچنین خاطرنشان کرد که قضاوت Judgment واقع بینانه و بی طرفانه دستگاه قضایی هلند را باور دارم و امیدوارم آنان که این جنایت Crime را سازماندهی کردند، مجازات شوند. 
گرچه دولت اوکراین و غرب از سه سال پیش انگشت اتهام سقوط هواپیمای مالزیایی را به سمت روسیه نشانه گرفتند، اما مسکو هرگونه دخالت در این حادثه را رد کرده است.
نتایج انتشار یافته تحقیقات بین المللی در سپتامبر سال گذشته بر این ادعا مبتنی است موشکی که هواپیما را هدف قرار داده از یک سامانه جنگ افزاری حمل شده از روسیه در مرز شلیک و پس از آن به این کشور بازگردانده شده است. 
بازرسان این پرونده همچنین از دو مرد روس زبان به نام های اندری ایوانویچ و نیکولای فیودورویچ در ارتباط با این پرونده نام برده اند و در جستجوی آنها هستند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با رد این ادعاها تاکید کرده است: آمریکا اطلاعات سانحه هواپیمای مالزی در شرق اوکراین را اگر با مواضع واشنگتن مبنی بر مقصر بودن شبه نظامیان (روس تبار) در سقوط هواپیما مغایر باشد، فاش نمی کند.
نقش احتمالی جنگنده های اوکراینی و نیز طرح ریزی این حادثه توسط آژانس های اطلاعاتی اوکراین، هلند و اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) از جمله دیگر فرضیه های مطرح شده درباره علت سقوط هواپیمایی مالزیایی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 283779 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟