هشداربه مسافران تابستانی ! دریا همچنان قربانی می گیرد+عکس

بر اساس آمار‌های اعلام شده از سوی مسئولان طرح سالم‌سازی دریا، استان مازندران همچون گذشته در صدر آمار تلفات دریا تکیه زده و خیال پایین آمدن هم ندارد.غلام علی فخاری - معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر مازندران - در این باره می‌گوید: طی این ایام که انتظار می‌رفت مرگ و میر در سواحل خیلی انگشت‌شمار باشد، اما آمار‌های موجود، زنگ خطر جدی را برای مسئولان به صدا در آورده است.
بنا بر اعلام این مقام مسئول از زمان اجرایی شدن طرح‌های دریا در سواحل مازندران 7 مسافر سهل‌انگار در دریا جان سپرده‌اند. نکته تأثرانگیز اینکه غرق‌شدگی‌ها در داخل طرح‌ها و بخش‌های خصوصی اتفاق افتاده و مربوط به نقاط ممنوعه و حادثه‌خیز نبوده است.این درحالی است که معمولاً مقامات مسئول در پایان هر دوره اجرایی شدن طرح‌ها از وقوع تلفات در خارج از منطقه محدوده طرح‌ها سخن به میان آورده و تأکید می‌کردند که محدوده طرح‌ها امن بوده و کمترین تلفات را داشته است.
به گفته وی امسال 300 تابلوی هشداردهنده در نقاط ممنوعه نصب شده و برای کاهش تلفات اقدام به فعال کردن پیامک‌های هشدار برای افرادی شده که در فاصله 500 متری از دریا هستند.وی با تأکید بر ضرورت همکاری مردم با ناجیان غریق و مسئولان طرح‌های دریا، خاطرنشان کرد: افراد باید به توصیه‌ها و هشدارهای ناجیان غریق توجه کرده و در ساعات فعال نبودن طرح‌ها در مکان‌های ممنوعه اقدام به شنا نکنند؛ چرا که همه این توصیه‌ها و هشدارها برای تضمین سلامتی آنان است.
مرگ یک جوان بابلسری
اقبال هدایتی جوان 27 ساله بابلی در منطقه ممنوعه شنا در پارکینگ هفت بابلسر به علت ناآشنایی به فن شنا غرق شد.وی به اتفاق چند نفر از دوستان خود بدون آشنایی به فنون شنا و اهمیت ندادن به تذکرات ناجیان غریق برای شنا به دریا رفته بود که جان سپرد.
غرق شدن ۲ نوجوان در سواحل گمیشان
همچنین دو نوجوان ساکن شهرستان بندرترکمن که برای شنا و تفریح به سواحل شهرستان گمیشان رفته بودند در دریا غرق شدند.آنها به همراه دوست‌شان برای شنا و تفریح به سواحل چارقلی شهرستان گمیشان رفته بودند که دقایقی پس ازورود به دریا، یکی ازآنها توسط افراد محلی در کنار ساحل به حالت بیهوش پیدا شد.
پس از به هوش آمدن این نوجوان، وی خبر از غرق شدن دو نفر دیگر ازدوستانش داد که بلافاصله موضوع از طریق سامانه 112 ندای امداد هلال احمر استان، اطلاع‌رسانی شد و نخستین تیم امداد و نجات بلافاصله به محل حادثه Incident اعزام شدند. پیکر یکی از این دو نوجوان غرق شده توسط نیروهای محلی از آب خارج شد اما تلاش غواصان هلال احمر برای کشف پیکر دومین نوجوان همچنان ادامه دارد.
کشف جسد جوان غرق شده در سیاهکل
جسد جوان اهل رشت که در اثر سقوط Fall در رودخانه دیسام سیاهکل غرق شده بود پس از چندین روز واکاوی و جست‌و‌جو سرانجام در ۱۵۵ کیلومتری پایین  دست از محل وقوع حادثه در روستای کیاسرا از توابع لاهیجان پیدا شد.این جوان ساکن رشت با ماشین یخچالدار مخصوص حمل مرغ به کشتارگاهی در سیاهکل آمده و سرگرم گرفتن عکس سلفی از آبشاردیسام بود که براثر سقوط در رودخانه جان خود را از دست داد.به هر صورت در حالی تابستان 96 از راه می‌رسد که انگار بر خلاف چند سال گذشته که شاهد سیر نزولی آمار غریق در سواحل شمال بودیم این بار امواج خزر طعمه‌های خود را از میان مسافران نا آگاه و سهل‌انگار انتخاب می‌کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

داعش، یک جوان داعشی را زنده زنده آتش زد

انتخاب زشت‌ترین سگ جهان در سال 2017 + عکس

کوروش اسدی درگذشت + عکس

پراید نصف شد و راننده ....+ عکس باورنکردنی

فیلم تیراندازی امروز در فرودگاه مهرآباد

حمله خونین پلنگ به پیرمرد خلخالی + عکس

قهر اجباری مجازات 2 نوجوان شوم/این دو پسر با بردن دختر ی به خانه شان او را ...

محکومیت سنگین 8 شاهزاده اماراتی به خاطر برخورد زشت با 23 خدمتکار زن در هتل

آتش گرفتن خانم آشپز ناشی در برنامه زنده +ویدیو

دختر 12 ساله در گرگان پس از آزار و اذیت وحشیانه خودکشی کرد

سرنوشت تلخ دختر زیبای روستا که معلم مدرسه اش عاشق او شد و ...

ارتباط شوم مامور پلیس با دختر 15 ساله+عکس

مرگ عجیب ورزشکار زن مشهور هنگام آشپزی +عکس

انهدام یک تیم تروریستی در کردستان+ تصاویر 16+

زن برادرم رفت و آمدهای مشکوک داشت او را به خارج از شهر بردم و ...+عکس

اعتراف مرموز پسر جوان به دفن کردن دختری به نام المیرا در سوهانک / در میهمانی شبانه چه گذشت؟ +عکس

تصادف خودروی کلکسیونی گردشگر استرالیایی در گرگان+عکس

نقشه وحشتناک دی جی زالو برای دختر جوان در مشهد / او مرا به بیابان برد و ...+ عکس

شلیک به مرد 30 ساله و سقوط مرگبار او از پرتگاه 10 متری در آذرشهر

بدشانسی گردشگر استرالیایی در ایران +عکس

 

کدخبر: 275513 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟