تسلیت رئیس جمهور در برنامه گفت وگوی ویژه خبری برای حادثه دیدگان انفجار معدن در گلستان

به گزارش رکنا، روحانی سخنان خود را با اظهار تاسف از حادثه Incident معدن ذغال سنگ آزادشهر استان گلستان آغاز کرد و برای درگذشتگان این حادثه درخواست مغفرت کرد.
وی گفت: انقلاب اسلامی واقعه ای بسیار بزرگ در تاریخ ایران بود و فراز و نشیب هایی داشته است.
او گفت: بزرگترین موفقت ما استقلال Esteghlal سیاسی و مردمسالاری بوده و مردم ما امروز به راحتی ژای صندوق های رای حضور می یابند و به راحتی مسائل مختلف در مورد نامزدها را نقد می کنند.
او اظهار کرد که استقلال سیاسی را در عرصه حاکمیت ملی می توان لمس کرد و اینکه مردم خودشان تصمیم گیر هستند و همه ارکان نظام به صورتی منتخب مستقیم یا غیرمستقیم مردم هستند.
هرجا امور را به مردم واگذار کردیم،‌مردم مشارکت و حضور بیشتری داشتندف‌توفیق بیشتری داشتیم و هرجا که محدودیتهایی در اموری که به مردم مربوط است ایجاد کردیک،‌مشکلاتی ایجاد شد.
در حوزه اقتصادی به مردم آزادی Freedom بیشتری دادیم و مردم باید احساس کنند ارگانی که در قدرت است در اقتصاد مداخله ندارد و بخش خصوصی باید نقش ژررنگ تری داشته باشد و زمینه را برای همه انجمن ها و اندیشمندان و گروههای فرهنگی آزاد بگذاریم.
آنجا که رقابت آزاد تر است احساس موفقیت بیشتری می کنیم،‌باید فضای آزادتری را برای مردم ایجاد کنیم و قانونمدار باشیم.
هرجا در چارچوب مر قانون Law حرکت کردیم شرایط بهتری را برای مردم و کشور یافتیم و هرجا غیر از این بوده با مشکلات بیشتری مواجه بودیم بنابراین با مقاومت و ایستادگی می تواند انقلاب را در مسیر بهتری حرکت دهیم.
در آستانه 40 سالگی انقلاب،‌مردم باید سال آینده آثار 40 سالگی انقلاب و بلوغ انقلاب،‌کنار رفتن افراط ها و خشونت ها را لمس کنند و احساس آرامش بیشتری برای زندگی مادی و معنوی شان داشته باشند.

روحانی گفت، مردم ما برای بدست آوردن استقلال و ایستادن روی پای خود و رفع فساد و آزادی بیشتر و نیز برای جمهوریت و اسلامیت انقلاب کردند و اگر ما در زندگی مان به مسیر انقلاب و آرمان‌ها متعهد باشیم، ‌می‌توان خودمان را انقلابی بدانیم.
وی افزود، انقلابی بودن به معنای بی قانونی و بی نظمی و مداخله در زندگی مردم و گفتن سخن درشت و شعار بلندتر نیست بلکه برای این است که به خواست و‌آرمان‌های مردم توجه بیشتری داشته باشیم و اینکه امروز شاهد آثار انقلاب یعنی نبودن فشار در جامعه، ‌زندگی راحت تر مردم، ‌معنویت و دین باوری بیشتر در جامعه و هویت ملی و دینی مان را شاهد باشیم.
وی اظهار کرد، اگر انقلابی بودن به معنای در مسیر انقلاب و آرمان‌ها باشد می‌توان گفت که انقلابی هستیم و اگر در شعار و افراط باشیم مسیر را اشتباه می رویم.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد، وقتی در جامعه می بینیم ، تورم از میزان حقوق افراد بیشتر است احساس می کنیم که محرومیت وجود دارد و معنای آن هم رنج بیشتر برای مردم است.
وی اظهار کرد، مردم در سال‌های اخیر مشکلات فراوانی داشتند و ما گام‌هایی رو به جلو برداشتیم که مهار تورم یکی از این گام‌هاست.
روحانی گفت، خوشحالم که نامزدهای انتخابات این دوره دیگر در مورد مهار تورم و رشد منفی اقتصاد سخن نمی‌گویند و این نتیجه قدم‌های ملت در سه سال و نیم اخیر است.
وی در مورد رسیدگی به وضعیت بیماران تصریح کرد، امروز فردی که بیمار می شود،‌ رنج و فشار اقتصادی برای درمان بیماری اش را کمتر شاهد است در حالیکه در گذشته اگر فردی به بیمارستان می رفت مجبور بود همه وسایل بیمارستانی و امور آزمایشگاهی و مراجعه به متخصصان مختلف را انجام دهد ولی امروز بحمدالله شاهد این هستیم که مردم مخارج کمتری پرداخت و خدمات بهتری دریافت می کنند.
روحانی با بیان اینکه روستاها امروز شرایط بهتری در زمینه برق رسانی، ‌گازرسانی، ‌تلفن، ‌اینترنت، ‌آب و.. نسبت به دیروز دارند، تصریح کرد، باید در زمینه های درمانی،‌ زندگی و حقوق مردم قدم‌های بیشتری برداریم.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت، امروز گرچه محرومیت در جامعه کمتر شده اما هنوز هم محرومیت وجود دارد و به تعبیر امام که مردم ولی نعمتان ما هستند باید در این زمینه فعالیت های بیشتری انجام دهیم.
خبر تکمیل می شود...

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 261987 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟