به گزارش رکنا، تارنمای شبکه 'اسکای نیوز' استرالیا اعلام کرد 'گلادیس برجیکلیان' سروزیر ایالت 'نیو ساوت ولز' درخواست کرد پس از جاری شدن سیل و تخلیه اجباری مردم در شهر شمالی 'لیسمور' منطقه فاجعه طبیعی اعلام شود.
براساس این گزارش، هم اکنون نگرانی در مورد بسیاری از ساکنان این شهر وجود دارد که به دستور مقامات برای تخلیه شهر گوش نکرده و در خانه های خود باقی مانده اند.
ارتفاع آب در برخی مناطق مسکونی و تجاری به 3 متر رسیده است و فعالیتی در شهر صورت نمی گیرد.
تاکنون گزارشی از میزان خسارت توفان 'دیبی' و پیامد سیل ناشی از آن منتشر نشده است، اما گفته می شود دستکم در یک شب 130 تن نجات یافته اند و این ترس وجود دارد که برخی جان خود را از دست داده باشند.
'اسحاق اسمیت' شهردار 'لیسمور' گفت که ارتفاع آب صبح روز جمعه در برخی مناطق و رودخانه به 10.6 متر رسید و پیش بینی شده است ارتفاع آب به 11.5 متر در روز شنبه برسد.
بالگردها و گروه های نجات 130 تن از مردمی را که برای نجات از سیل به پشت بام ها، بالای خودرو و اماکن مرتفع رفته بودند، نجات دادند.
وی گفت که حدود 6 هزار تن از مردم شهر خانه های خود را ترک کرده و به مناطق پیش بینی شده برای اسکان در منطقه پناه بردند.
توفان 'دیبی' روز چهارشنبه وارد استرالیا شد و از روز پنجشنبه بارش باران های سیل آسا در سراسر یکهزار و 200 کیلومتر ساحل شرق استرالیا آغاز شد.
تاکنون هیچ موردی از مرگ گزارش نشده است، اما مقامات پس از بیش از 100 عملیات نجات هراس دارند فردی در این سیل جان خود را از دست داده باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 253967 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟