با گذشت چند ساعت از پخش تدریجی گاز منوکسید کربن در تالار، وقتی امدادگران برای نجات مسموم شدگان وارد سالن شدند در برابر صحنه عجیب و تکان دهنده‌ای قرار گرفتند و دیدند عده زیادی از حاضران در اثر مسمومیت به‌حال اغما بر کف تالار افتاده‌اند، یا سر روی میز‌ها گذاشته و از حال رفته‌اند. برخی نیز در تلاش بودند خود را به بیرون از تالار عروسی برسانند.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی که همراه امدادگران، خود را به محل حادثه Incident رسانده بود گفت: «ساعت 6 بعدازظهر سه‌شنبه، وقوع حادثه نشت گاز از بخاری‌های موجود در تالار عروسی به مرکز فوریت‌های پزشکی اعلام شد؛ با توجه به تعداد پرشمار مصدومان 10 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه گروهی از تکنیسین‌های پزشکی و امدادگر به محل اعزام شدند و این گروه امدادی در حالی به تالار عروسی رسیدند که مسموم شدگان لحظات حساسی را می‌گذراندند.

هنگامی که امدادگران وارد تالار شدند عروس و داماد و بیش از 80 نفر از میهمانان و اعضای خانواده‌های این زوج جوان بشدت مسموم شده بودند و از هر طرف تالار صدای ناله آنها به‌گوش می‌رسید. برخی براثر شدت مسمومیت روی زمین افتاده بودند و تلاش می‌کردند سینه خیز خود را به بیرون از سالن عروسی برسانند.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان غربی گفت: علت مسمومیت حاضران در تالار عروسی به‌خاطر دود کش‌های بخاری بود که نشت گاز تدریجی و از چندین ساعت پیش شروع شده بود. به همین خاطر طی مدتی طولانی حاضران در تالار متوجه پخش و نشت تدریجی گاز مرگبار نشده و به همین خاطر اغلب‌شان به حال اغما در تالار افتادند.وی گفت: 83 نفر از مسموم‌شدگان از جمله عروس و داماد پس‌از کمک‌های اولیه توسط تکنیسین‌های پزشکی و امدادگران با 10 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس قبل از وقوع هر فاجعه‌ای به بیمارستان‌ها منتقل شدند که حال عمومی آنها بجز 3 نفر رضایت بخش است و همگی‌شان تحت درمان قرار دارند. وی در پایان گفت: هر چند احتمال افزایش آمار تعداد مسموم شدگان وجود دارد.به‌هر حال تمامی بیمارستان‌های دولتی در حال آماده باش و پذیرش و درمان مصدومان احتمالی دیگر هستند و عروس و داماد نیز با رضایت شخصی از بیمارستان مرخص شده‌اند. البته حال عمومی‌شان رضایت بخش استبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 250847 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟